Auchan na kilku rynkach wprowadza innowacje i nowe technologie

Autor: dlahandlu.pl 14 maja 2018 12:41

Auchan inwestuje w hipermarkety w Chinach, Rosji i Hiszpanii. IGD Retail Analysis przyjrzał się, w jaki sposób detalista zamierza „wynaleźć na nowo” swoje hipermarkety dla dzisiejszych klientów.

Jak donosi francuska publikacja branżowa Lineaires, Auchan zmoderizował hipermarket w Szanghaju, czerpiąc inspirację z sieci Hema, obsługiwanej przez Alibaba. Auchan zdigitalizował ofertę sklepu i sposób, w jaki świadczy usługi.

Jednym z elementów dodanych do oferty sklepu jest dostawa do domu w ciągu godziny od zamówienia produktów. Dzięki własnej aplikacji Auchan umożliwia klientom kupowanie produktów z zakresu około 5000 jednostek SKU, jednocześnie gwarantując ceny takie same, jak te oferowane w sklepie. Kompletowanie zamówienia odbywa się w hipermarkecie, przy czym zamówienia transportowane są za pomocą przenośnika koszowego nad głowami kupujących, tak jak to ma miejsce w przypadku sieci Hema. W tym systemie Auchan spodziewa się realizować około 1000 zamówień dziennie.

W Rosji, konkurencyjne sieci handlowe zyskują na popularności, a sprzedawcy detaliczni szybko się rozwijają. W efekcie, na rosyjskim rynku Auchan znalazł się pod presją. Po rozczarowujących wynikach w 2017 r. prezes Auchan Russia, François Remy, powiedział, że będzie "oferował klientom bardziej kompletną ofertę, zwłaszcza w segmencie pośrednim i premium". Nowy zakres asortymentu zostanie przetestowany w trzech sklepach.

Auchan ma rozszerzyć swój asortyment o 30-40 proc. Spółka ocenia, że poszerzenie asortymentu o nowe, bardziej luksusowe produkty doprowadzi do poprawy sprzedaży. Pomimo tego, że nowe produkty są z segmentu premium, Auchan zobowiązuje się do utrzymania swojej pozycji cenowej. Według François Remy oznacza to, że nawet jeśli coś będzie towarem premium, musi być w sklepie Auchan mniej kosztowne niż u konkurencji.

Przejście na wyższy poziom premium dokonuje się między innymi poprzez dodanie kolejnych jednostek SKU pod swoją własną marką. Rozszerzenie asortymentu marek własnych o produkty premium stanowi odejście od dotychczasowej polityki oferowania pod marką własną produktów po cenach od 20 proc. do 30 proc. niższych.

Z kolei w Hiszpanii, w ramach modernizacji hipermarketu w Moratalaz (w Madrycie), Auchan wprowadził punkt gastronomiczny pod marką El Bistro, który oferuje rozmaite dania kuchni lokalnej i międzynarodowej. Bistro ma powierzchnię 300 m² i zapewnia kupującym bezpłatny dostęp do sieci Wi-Fi i punkty do ładowania smartfonów.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,99

  • Śr

    3,99

  • Min

    1,89

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8111

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.