PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Auchan o planach rozwoju franczyzy: Liczymy na 300 sklepów w pięć lat

Autor: dlahandlu.pl, PB 30 października 2019 17:46

Auchan o planach rozwoju franczyzy: Liczymy na 300 sklepów w pięć lat Fot. materiały prasowe

Auchan Retail Polska nie wyklucza otwierania sklepów franczyzowych w mniejszych miejscowościach, podobnie jak robi to Biedronka. - Szacujemy, że w ciągu kolejnych 5 lat ruszy 300 sklepów franczyzowych – mówi w rozmowie z dlahandlu.pl Stéphane Delaunay, dyrektor ds. franczyzy w Auchan Retail Polska.

Na razie mamy 1 sklep Moje Auchan oraz 2 hipermarkety franczyzowe w Polsce. Są one zlokalizowane w Warszawie - przy alei Wilanowskiej oraz w Raciborzu i Zielonej Górze. Natomiast w segmencie supermarketów jeszcze nie mamy placówek franczyzowych.

To dopiero początek naszego otwarcia na franczyzę w Polsce, natomiast we wszystkich krajach mamy już sklepy franczyzowe. Dlatego mamy już doświadczenie we franczyzie.

Czym powinien dysponować franczyzobiorca dla Mojego Auchan? Jaka kwota jest potrzebna na początek, by wejść do sieci?

Jeśli współpracujemy z osobami, które już mają sklepy, to z naszej strony zapewniamy pomoc ekspertów w zmianie brandu według naszych standardów. Nie określamy kwoty potrzebnej na początek, bo bardziej patrzymy na to, jakie gwarancje finansowe są potrzebne by móc współpracować z Auchan.

Zamierzamy też pomagać przy znalezieniu lokalu, np. w wynajmie. Od potencjalnego franczyzobiorcy oczekujemy, że będzie znał rynek, że dostosuje się do naszej polityki handlowej i cenowej, polityki zatrudnienia, że postawi na doskonałość i zaufanie oraz, że będzie miał taką samą wizję jak my. Oczywiście pomagamy też poprzez szkolenia.

Jak powinno wyglądać Moje Auchan i Auchan Supermarket? Czy będą w nich lady tradycyjne, czy np. kąciki kawowe? Jaki asortyment ma się w nich znaleźć?

Wystrój i wyposażenie sklepu dostosowujemy indywidualnie do każdej lokalizacji. Nasze supermarkety mają i ladę tradycyjną i kącik kawowy, a także np. cukiernię. To nie jest jednak sztywne założenie. Staramy się adaptować, jesteśmy otwarci na potrzeby lokalnego rynku. Każdy sklep będzie się dostosowywał do klientów.

Jeśli chodzi o asortyment, to Auchan Retail ma cały katalog produktów dostępnych dla naszych franczyzobiorców. Posiadamy marki własne, ale w wielu sklepach sprzedajemy też produkty lokalne, dostosowane do potrzeb klientów. Naszą ofertę można nazwać raczej miękką franczyzą, gdzie franczyzobiorca ma więcej możliwości, także w kształtowaniu asortymentu.

Na rynku franczyzowym działa już kilku silnych graczy, między innymi Carrefour, Żabka, Eurocash. Jak Auchan zamierza konkurować na tym rynku?

Zamierzamy konkurować naszymi silnymi stronami, czyli znaną marką Auchan, dobrym wizerunkiem cenowym, dobrą logistyką. Chcemy postawić też na świeżość produktów oraz na bogaty asortyment.

Mamy konkurencję nie tylko w segmencie franczyzy, ale we wszystkich segmentach rynku, w których działamy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • ktoś 2019-11-06 16:35:30

    W chwili obecnej jest to najlepszy model franczyzowy w Polsce (asortyment,ceny sprzedaży-wolumen zakupu sieci,warunki przystąpienia do franczyzy,opieka FD według wieloletnich profesjonalnych zasad handlu fmcg) .

  • ja 2019-11-04 12:21:38

    Byle by były kasy samoobsługowe, sprawne i działające.

  • Iza 2019-11-03 17:56:58

    Akurat 300 sklepów ma Tesco.Przemalowac szyld wystarczy.

ZOBACZ WSZYSTKIE (6)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7721
Ilość aktualnych ofert: 499698

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.