Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Auchan zwiększa przychody dzięki rynkom Europy Środkowej i Wschodniej

Autor: www.dlahandlu.pl 10 marca 2014 14:37

Auchan zwiększa przychody dzięki rynkom Europy Środkowej i Wschodniej

Grupa Auchan osiągnęła w 2013 roku 48,1 mld euro przychodów, co oznacza wzrost o 3,4 proc. Wzrost grupa zawdzięcza rynkom Europy Środkowej i Wschodniej oraz Azji, na których przychody zwiększyły się o 11,1 proc., podczas gdy na rynkach Europy Zachodniej (bez Francji) odnotowano spadek o 2,8 proc.

Włączając stacje paliw i biorąc pod uwagę stały kurs walutowy, przychody grupy zwiększyły się o 4,2 proc. Natomiast sprzedaż like for like lekko spadła, o 0,5 proc. (licząc bez stacji paliw oraz po stałym kursie walut).
Grupa osiągnęła w ubiegłym roku wynik EBITDA na poziomie 2,6 mld euro, co oznacza wzrost o 5 proc. EBITDA rosła w szybszym tempie niż przychody. Jak informuje Auchan, wzrost nastąpił między innymi dzięki kontroli kosztów operacyjnych, które zwiększyły się o 2,7 proc., do 1,3 mld euro.

Zysk operacyjny wzrósł o 13,7 proc., do 1,4 mld euro. Spółka zaznacza, że na wzrost zysku operacyjnego wpłynęły zyski kapitałowe (268 mln euro) ze sprzedaży nieruchomości należących do Immochan we Francji, Włoszech i Luksemburgu, a z drugiej strony utrata wartości aktywów (180 mln euro), a także zyski i koszty z 2012 roku.
Zysk netto zwiększył się rok do roku o 18,3 proc., do 835 mln euro, dzięki zdarzeniom jednorazowym. Bez uwzględnienia tych zdarzeń, wzrost wyniósł 1,6 proc.

Inwestycje bieżące wyniosły 1,87 mld euro i były na podobnym poziomie co w roku 2012 (1,9 mld euro). 30,2 proc. środków inwestycje we Francji (30,2 proc.), 12,9 proc. w pozostałych krajach Europy Zachodniej, a 56,9 proc. inwestycje w krajach Europy Środkowo-Wschodniej i w Azji. Patrząc z punktu widzenia poszczególnych segmentów działalności, 1,1 mld euro środków przeznaczono na inwestycje w hipermarkety, 265 mln euro na inwestycje w supermarkety, a 411 mln euro na inwestycje na zarządzanie nieruchomościami.

W 2013 roku grupa Auchan wydała 681 mln euro na zakup udziałów w sieci Real na Ukrainie, w Rosji i w Rumunii. Grupa zaznacza, że mimo tych wydatków, poziom zadłużenia pozostał stabilny i wyniósł 3,1 mld euro.
Aby zabezpieczyć płynność finansową, grupa Auchan wyemitowała obligacje o wartości 250 mln euro z terminem wykupu w 2018 roku oraz o wartości 700 mln euro zapadające w 2023 roku.

- W 2013 roku osiągnęliśmy kolejny wzrost na naszej podstawowej działalności - w segmencie hipermarketów, supermarketów, w segmencie nieruchomości i w formacie "drive", we wszystkich 15 krajach, w których jesteśmy obecni. Nasz zespół z powodzeniem przeprowadził proces włączenia do sieci hipermarketów Real na Ukrainie, w Rosji i w Rumunii. Pierwsze efekty pokazują, że oferujemy lepszą usługę dla większej liczby konsumentów - mówi Vianney Mulliez, przewodniczący rady nadzorczej Auchan.

Grupa Auchan na koniec 2013 roku miała w Polsce 28 hipermarketów i 34 supermarkety. 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,13

  • Śr

    6,07

  • Min

    3,23

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9380

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.