B&M przejmuje sieć convenience Heron za 152 mln funtów

Autor: dlahandlu.pl za Yorkshire Post 2 sierpnia 2017 14:30

Sieć Heron to 251 sklepów w północnej Anglii, które generują sprzedaż na poziomie 274,4 mln funtów rocznie. Dla B&M, prowadzącej dyskonty B&M Bargains, przejęcie sklepów Heron to okazja by zwiększyć swoją skalę działalności w błyskawicznym tempie.

W ostatnich latach sprzedaż w kanale dyskontowym w Wielkiej Brytanii rosła w tempie dwucyfrowym (w 2016 roku - na poziomie ok. 12 proc.). Dlatego analitycy przewidują, że dla B&M sieć Heron stanie się uzupełnieniem oferty dyskontowej, ale w wersji convenience, a jak wiadomo dyskonty i sieci convenience to dwa najszybciej rosnące obecnie segmenty rynku detalicznego. 

Akwizycja daje firmie B&M, do której należy obecnie 537 sklepów, szansę na ekspansję terytorialną bez ryzyka kanibalizacji. Zgodnie z założeniami potencjał sieci obliczany jest na 950 lokalizacji. Firma zapowiedziała, że w kolejnych latach będzie otwierała 10-20 sklepów Heron rocznie.

W zeszłym tygodniu rynek żył plotkami, że jedna z 4 głównych sieci detalicznych w Anglii - Asda, zamierza przejąć B&M za 4,4 mld funtów. 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9116

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.