Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Badanie: 38 proc. klientów odpornych na promocje, a 20 proc. to łowcy okazji

www.portalspozywczy.pl 9 października 2014 14:56

Jak wynika z deklaracji Polaków podczas badania zachowań zakupowych "Polski shopper A.D. 2014" przeprowadzonego przez TNS, 38 proc. naszych rodaków jest odpornych na promocje sklepowe na artykuły FMCG. W badaniu kategoria ta opisana została jako grupa osób, w przypadku których "promocje raczej nie są w stanie zmienić ich decyzji o zakupie konkretnej marki".

Po przeciwnej stronie znalazło się 42 proc. Polaków, których potencjalnie sa podatni na promocje. Generalnie nie nastawiają się oni na promocje w sklepie, jednak wyjątkowo atrakcyjna promocja jest w stanie skłonić ich do zakupu innej marki niż planowana.

Według TNS, co piąty Polak jest łowcą promocji. 20 proc. badanych szuka promocji w sklepie i często pod ich wpływem decyduje się na zakup określonej marki.

Powyższe dane wynikają z bezpośrednich deklaracji polskich konsumentów. W badaniu TNS proszeni oni byli o określenie przy każdej z kupowanych przez siebie regularnie kategorii produktowych, na ile prawdopodobne jest, że pod wpływem promocji cenowej kupią inną markę danego produktu niż zwykle.

Wpływ promocji na wybór marki jest różny w zależności od kategorii sprzedawanych produktów FMCG. W kategorii piw 42 proc. Polaków jest odpornych na promocje, podczas gdy dla kategorii mrożonek takich osób jest już tylko 31 proc.

W przypadku łowców promocji jest dokładnie odwrotnie. Zaledwie 14 proc. Polaków szuka w sklepie promocji (i pod ich wpływem wybiera markę) w przypadku piw. Dla porównania, w kategorii mrożonek w podobny sposób zachowuje się niemal dwa razy więcej naszych rodaków (26 proc.).

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,52

  • Min

    2,54

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9469

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.