PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu

Badanie Aldi: Polacy coraz częściej mają puste lodówki

Autor: dlahandlu.pl 16 września 2019 17:54

Badanie Aldi: Polacy coraz częściej mają puste lodówki Fot. materiały prasowe

Zwyczaje zakupowe Polaków zmieniają się; zakupy ulegają rozdrobnieniu - kupujemy częściej, ale mniej niż kiedyś. Nierzadko to konkretny produkt decyduje o wyborze sklepu, ponieważ podstawowe zakupy można zrobić wszędzie - wynika z badań ALDI przeprowadzonych przed wprowadzeniem nowej strategii komunikacji marki.

Badania przeprowadzone przez ALDI pozwalają zaobserwować ważny trend i zmianę w zachowaniach konsumentów. W tygodniu odwiedzają oni swój ulubiony sklep nawet kilka razy dziennie. Zakupy ulegają rozdrobnieniu, począwszy od małych śniadaniowych, przez obiadowe, a nawet po małe przekąski - zachcianki. Coraz częściej to konkretny produkt decyduje o wyborze sklepu, ponieważ podstawowe zakupy można zrobić wszędzie. Za to w weekend Polacy zwykle uzupełniają domowy asortyment o produkty podstawowe i te “cięższe” (typu napoje). Widoczny jest zanik podziału sklepów na sklepy osiedlowe, dyskonty, supermarkety i hipermarkety. Jeszcze parę lat temu podział rynku przebiegał pod kątem wielkości sklepu i statusu. Dziś sklepy dzieli się ze względu na bliskość oraz typ promocji - wynika z badania sieci.

Kolejnym wnioskiem jest to, że klienci lubią być zaskakiwani, bo szybko nudzą się rutyną. Coraz rzadziej planują zakupy, wobec czego od sklepów oczekują inspiracji. Polacy są na bieżąco ze wszystkimi promocjami, a zakupy podstawowe są dołączane do dnia konkretnej promocji.

Jak wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ALDI sklepy porównywane są ze względu na jakość produktów z konkretnych działów – pieczywo, warzywa, owoce, mięso, a nawet konkretne produkty bezglutenowe. Kluczowe w tym kontekście są apetyczność i świeżość. Dodatkowo atrakcyjność sklepu podnosi rozwijanie oferty bio/eko - oznacza ono, że sklep jest nowoczesny i nadąża za trendami. Z kolei produkty markowe, obok produktów marki własnej, wspierają przekonanie, że w danym sklepie można kupić wszystkie najbardziej potrzebne na co dzień artykuły. 

Polacy wyzbywają się kompleksów, coraz częściej cenią sobie polskość - lokalne mięsa, sery, miody postrzegane przez pryzmat dobrej wieloletniej tradycji, uznawane są za lepsze. Równolegle panuje przekonanie, że każdy kraj ma swoją kompetencję, stąd nadal duże zaufanie do niemieckich słodyczy, piwa czy chemii, angielskiej herbaty czy francuskiego sera. Zagraniczny produkt nadal ma dużą rangę, ale tylko jeśli powszechnie wiadomo, że dana marka ma wysoką jakość. To właśnie jakość ulubionych produktów potrafi zdecydować o wyborze sklepu na codzienne zakupy.

ALDI to międzynarodowa sieć dyskontów, posiadająca głównie na zachodzie i południu Polski 133 sklepy i zatrudniająca niemal 2500 pracowników.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • 3gt3 2019-09-17 21:37:06

    NIech ALDI zamiast robic badanie wybuduje wreszcie w WARSZAWIE kilka sklepow bo te 4 liczac z aglomeracja Warszawska to smiech na sali w porownianiu z LIDLm czy Biedronka. ALDI chyba nie chce zarabiac, skoro stac je na to by w WARSZAWIE byly tylko 4 sklepy.

  • Rafal 2019-09-17 13:58:50

    O swieta naiwności... Sądzicie że Niemcy będą wymagali od Ukraińców znajomości niemieckiego do prostych prac budowlanych, produkcyjnych lub magazynowych ?? My wymagamy jak potrzebujemy pracowników ? Idioci czy tylko myślenie życzeniowe... Zadecyduje popyt i podaż !!53302

  • klient ALDI 2019-09-16 18:33:57

    kiedy sklep nr 028 będzie wyglądał jak ten ze zdjęcia ?

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7455
Ilość aktualnych ofert: 493979

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.