Badanie: Brand managerowie z branży FMCG chcą mieć realny wpływ na strategię marketingową marki

Autor: dlahandlu.pl 29 października 2018 11:03

Badanie: Brand managerowie z branży FMCG chcą mieć  realny wpływ na strategię marketingową marki Fot. Shutterstock.com

W ostatnim czasie można zaobserwować, że coraz więcej firm z branży FMCG poszukujących doświadczonych Brand Managerów, boryka się z problemem pozyskania kandydatów posiadających właściwe kompetencje. Z czego to wynika oraz jakie plany mają dziś kierownicy ds. marki, jeśli 75% z nich deklaruje, że jest otwartych na nowe wyzwania zawodowe?

Według badania przeprowadzonego przez zespół HRK FMCG 37% respondentów (pracujących na stanowiskach od Junior po Senior Brand Managera) zmieniło pracę w ciągu ostatnich dwóch lat z powodu braku możliwości rozwoju u obecnego pracodawcy. To najczęstszy argument podawany przez kandydatów, który pada również podczas rozmowy rekrutacyjnej. Natomiast czynnik zbyt niskiego wynagrodzenia wskazało 18% badanych, a 16% zadeklarowało, iż podjęło decyzję o wyjściu z organizacji ze względu na chęć poznania nowego środowiska pracy czy też nowej kategorii produktowej.

– Marketerzy poszukują dziś firm, które zapewnią im przede wszystkim bezpieczeństwo finansowe poprzez atrakcyjne wynagrodzenie oraz pakiet benefitów, ale także zagwarantują zachowanie zdrowej równowagi pomiędzy życiem prywatnym, a zawodowym – mówi Monika Wojciechowska, Business Unit Manager HRK FMCG. – Jeśli pracodawca do oferty dołączy jeszcze samochód służbowy to może liczyć na duże zainteresowanie ze strony kandydatów. Jasna ścieżka kariery oraz awans stanowiskowy w dalszym ciągu są postrzegane jako czynniki, które mogą zachęcić do zmiany pracy, jednak w badaniu HRK te czynniki uplasowały się niżej w rankingu motywatorów, które wskazali Brand Managerowie – dodaje ekspert HRK.

Zdecydowana większość Brand Managerów chciałaby mieć realny wpływ na strategię marketingową marki, dla której pracuje. 60% respondentów, którzy wzięli udział w badaniu HRK, chciałoby pracować z globalną marką, natomiast działania marketingowe chciałoby prowadzić lokalnie. Zdecydowanie mniej, bo zaledwie 20% Brand Managerów chętnie poprowadzi markę lokalną, a jedynie dla 3% badanych wielkość i rozpoznawalność marki nie ma znaczenia. – Ten trend pokazuje, że marketerzy przywiązują dużą wagę do marki, dla której mieliby pracować i poszukują brandu, z którym będą mogli się utożsamić i gdzie uda im się wdrożyć swoje pomysły – komentuje Wojciechowska. Według Brand Managerów wśród narzędzi o największy potencjale do rozwoju na pierwszym miejscu uplasował się digital marketing (68%), ale również wysoko w dalszym ciągu jest ATL (61%). Na dalszych pozycjach znalazła się współpraca z influencerami (47%), reklama BTL (32%) oraz public relations (10%).



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,99

  • Śr

    14,74

  • Min

    8,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7598

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.