Badanie: Czym kieruje się Polak wybierając wino?

Autor: dlahandlu.pl 8 października 2018 15:15

Badanie: Czym kieruje się Polak wybierając wino? Fot. Shutterstock.com

Polscy konsumenci mają większą trudność w wyborze wina niż innego alkoholu, który znajduje się na sklepowej półce. Decyzja zakupowa zajmuje im więcej czasu, a pożądaną podpowiedzią jest  m.in. dopasowanie go do serwowanej potrawy. Im więcej informacji o produkcie, tym większa chęć zakupu.

Badanie przeprowadzone przez ASM Group wskazało, że Polacy nie są szczególnymi smakoszami wina, a jego wybór zajmuje więcej czasu niż w przypadku pozostałych alkoholi. Konsumenci deklarują, że potrzebują więcej informacji na jego temat. Ich zwiększone zainteresowanie produktem przekłada się na większą szansę zmiany nawyku zakupowego. 

 – Potrzeba informacji w przypadku produktów alkoholowych jest niezwykle istotna, również z uwagi na chęć porównywania z pozostałymi artykułami z tej grupy. Klienci lubią wiedzieć, czym różni się np. konkretne piwo rzemieślnicze od koncernowego – komentuje Paweł Waśko, Group Account Manager ASM Sales Force Agency, należącej do ASM Group S.A.

W kategorii win wskazanie przeznaczenia produktu jest dodatkowym atutem, gdyż trudność dotyczy właśnie dobrania właściwego trunku do potrawy i okazji. Wyniki przeprowadzonych badań dowodzą, że dodatkową wartością jest polecenie go przez sommeliera. Taka sugestia może potwierdzić jakość i zachęcić do spróbowania zupełnie nieznanego produktu.

 – Polscy konsumenci deklarują, że ich dużym zainteresowaniem cieszą się nowe smaki i dodatki, szczególnie jeśli są wzbogacone jakimś ciekawym składnikiem np. skład piwa wzbogacony smakiem pomarańczy. Zauważyliśmy, że potrzeba sięgania po zdrowe dodatki jest również widoczna i w tej grupie produktów. Polacy coraz chętniej sprawdzają składy i częściej wybierają te, które w finalnym zestawieniu wypadają lepiej. Pod lupę brana jest m.in. mniejsza ilość chemicznych dodatków. Jeśli trunek zawiera składniki pozytywnie wpływające na organizm to przekłada się na jego lepszą sprzedaż – dodaje Paweł Waśko.

Zmianie nawyków zakupowych Polaków sprzyjać będzie krótka i prosta nazwa produktu, taka która  bez problemu zostanie zapamiętana oraz odszukana na sklepowej półce. Osoby, które wzięły udział w badaniu powiedziały również, że promocyjna cena ulubionego trunku przekłada się na ich większy zakup. Jeśli zaś wybór rozgrywa się między kilkoma produktami preferowanymi przez klienta to także promocja jest w stanie zdecydować o tym, co znajdzie się w sklepowym koszyku.

Jakościowe badanie „Z perspektywy klienta” zostało wykonane w kwietniu 2018 r. na zlecenie ASM Group S.A. przez Rubikom Strategic Thinking. Przeprowadzono je w sklepach o różnej wielkości w Katowicach, Łodzi i Warszawie. Wzięło w nim udział 60 rozmówców. Podczas badania było również obserwowanych 300 osób robiących zakupy. Pytania ankiety dotyczyły m.in. nawyków konsumenckich i zwyczajów zakupowych Polaków. 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Czerwony Kapturek 2018-10-09 16:17:26

    dokładnie, to jakaś kompletna bzdura metodologiczna, po co robić takie badania, już nie chodzi o próbę - były to rozmowy (?) i jakaś obserwacja ... szkoda że Marcin wchodzi takie idiotyczne projekty ...

  • david 2018-10-09 15:41:18

    OK, dziękuję. Ale jaki jest wniosek z tego wielkiego badania ( 60 osób...?!) . Raczej mini nieistotnego badania...Panel 60 osób to jak ZERO.



    Wina...kulturę ich picia się ma albo nie...nabiera się jej pijąc.. białe do ryby a czerwone do mięsa to wielka bzdura wynikająca z nieznajomości win. Chodzi bardziej o lekkość i bukiet, tu czerwone mogą być bardziej kompatybilne z rybą czy owocami morza niż białe. Temperatura pokojowa to nie 22 stopnie, kiedyś w pokojach było 14 i to jest prawidłowa temperatura tzw. chambre. Uwaga Siarczyny sa we wszystkich winach, nie ma co szukac bez, nie byłoby to wino tylko sfermentowany sok. To co szkodliwe i psujące bukiet i smak wina to dojrzewacze...aby szybciej i więcej wyprodukować na ogół na potrzeby SIECI HIPERMARKETÓW. To sieci popsuły wina, przez stokowanie np w słońcu albo w temperaturze 0 stopni w zimie. Francuskie wina, na ogół świetne, w hipr=ermarketach to pomyje. Pierwsza konferencja na temat win...it was. Grazie !

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8783

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.