Badanie: Dlaczego Polacy piją whisky

Autor: dlahandlu.pl 31 października 2018 11:32

Badanie: Dlaczego Polacy piją whisky Fot. Shutterstock.com

W ciągu pięciu ostatnich lat rynek whisky w Polsce podwoił się. To najszybciej rozwijająca się kategoria alkoholi. Rosnące dochody i aspiracje Polaków zmieniają ich stosunek do alkoholu. Podczas gdy konsumpcja czystej wódki spada, wydatki konsumentów na whisky przekroczyły już 2 mld zł i wynoszą tyle samo, co wydatki na wino.

- Światowy boom na whisky pozwolił konsumentom odkryć całe bogactwo gatunków i receptur, ale również regionów pochodzenia whisky, różnych tradycji. Whisky to nie tylko Szkocja i Irlandia, ale również Stany Zjednoczone, Kanada, Japonia, Tajwan i wiele innych krajów - mówi Robert Ogór, prezes AMBRA S.A.

Dlaczego Polacy piją whisky? Oto wnioski z badania  jakościowego dla marki J.A. Baczewski przeprowadzonego na zlecenie AMBRA S.A. przez Difference market research:

• konsumpcji whisky towarzyszy atmosfera spokoju, relaksu. Konsumenci postrzegają konsumpcję whisky jako spokojniejszą niż w przypadku wódki, wydłużoną w czasie, nastawioną głównie na fajne spędzenie czasu

• świat whisky łączy w sobie aspiracyjność ze swobodą i otwartością. Co ciekawe, demokratyzacja whisky (dostępność cenowa, rosnąca popularność) nie zniszczyła reputacji kategorii. Whisky nie dystansuje: oferuje świat prestiżu i elitarności, ale bardzo dostępny, odpowiedni także na co dzień

• konsument whisky jest postrzegany jako człowiek sukcesu, który jednocześnie nie jest pozbawiony fantazji, poczucia wolności, pasji

• whisky jest narzędziem autokreacji i budowania wizerunku społecznego, tzn.: zaspokaja potrzebę wyróżnienia się i wyrażenia swojej indywidualności; pozwala zaznaczyć wagę wydarzenia i osoby, z którą pije się whisky lub której daje się whisky w prezencie; otwiera drogę do grona wtajemniczonych, potrafiących docenić alkohol trudniejszy w smaku; integruje męskie towarzystwo, daje pretekst do rozmowy i wspólnego przeżywania; relaksuje, pozwala oderwać się od codzienności, a także nagradza - sprawia przyjemność; pasuje do książki, muzyki, filmu oraz gości również na spotkaniach służbowych o charakterze biznesowym.

 

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Zeghar 2018-10-31 15:47:04

    Przecież to niezdrowo. Lepsza jest czysta wódeczka dobrej jakości.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,99

  • Śr

    14,74

  • Min

    8,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7598

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.