Badanie: Jak Amazon zmieni przyzwyczajenia zakupowe polskich konsumentów?

Autor: dlahandlu.pl 13 czerwca 2017 11:47

Badanie: Jak Amazon zmieni przyzwyczajenia zakupowe polskich konsumentów? fot. shutterstock

Czy Amazon to przyszłość w Polsce? Z badania firmy PwC wynika, że w tej chwili korzysta z niego tylko 13 proc. Polaków, a na świecie jest to ponad połowa ankietowanych. Platformie warto przyjrzeć się jednak zwłaszcza z punktu widzenia sprzedawców i możliwości, które ona im oferuje.

33 proc. badanych w Polsce stwierdziło, że rzadziej zaglądają do sklepów detalicznych odkąd zaczęli korzystać z Amazona (28 proc. takich odpowiedzi globalnie). 

26 proc. badanych w Polsce sprawdza ceny w serwisie Amazon, podczas gdy globalnie aż 47 proc. ankietowanych udzieliło takiej odpowiedzi. 

Ciekawie wygląda kwestia zakupów tylko w serwisie Amazon: w naszym kraju aż 22 proc. badanych udzieliło takiej odpowiedzi (10 proc. globalnie).

22 proc. polskich konsumentów uważa, że ich zachowania konsumenckie nie zmieniły się pod wpływem zakupów w serwisie Amazon (23 proc. globalnie).

17 proc.badanych w Polsce stwierdziło, że rzadziej zaglądają do innych sklepów internetowych odkąd zaczęli korzystać z Amazona (18 proc. takich odpowiedzi globalnie).

 11 proc. badanych w Polsce rozpoczyna poszukiwanie produktów od serwisu Amazon (aż 39 proc. globalnie).

9 proc. badanych w Polsce stwierdziło, że nie robi już zakupów w tradycyjnych w sklepach tradycyjnych (5 proc. globalnie).

Badanie zostało przeprowadzone w 32 państwach wśród 24 471 ankietowanych. 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    2,19

  • Śr

    1,65

  • Min

    0,89

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7827

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.