Badanie: Jak kupujemy dania gotowe?

Autor: dlahandlu.pl 6 kwietnia 2017 12:12

Zaufanie do marki oraz dostępność – to dwa główne czynniki, którymi kierują się Polacy, kupując dania gotowe. Coraz więcej konsumentów podkreśla również, że to właśnie dokładna informacja dotycząca składu, skłania ich do wyboru konkretnego produktu – wynika z raportu opracowanego na zlecenie firmy FRoSTA.

Z przeprowadzonego przez nas badania jasno wynika, że konsumenci stawiają przede wszystkim na jakość produktu – tłumaczy Aleksandra Wysocka marketing manager FRoSTY. – Częściej sięgają po produkty marek, na których mogą polegać i takie, których skład spełnia ich oczekiwania. Równocześnie, coraz mniejsze znaczenie ma cena – kiedyś na czele rankingu, dziś plasuje się pod koniec pierwszej dziesiątki.

Zaufanie do marki to lider rankingu – kierowanie się właśnie tym czynnikiem przy wyborze produktu gotowego deklaruje aż 54% konsumentów. W czołówce kategorii wyznaczników wyboru produktu uplasowały się również pozycje takie jak dostępność w ulubionym sklepie (46% badanych),
a także wielkość opakowania (również 46%). Dla konsumentów wybierających spośród gamy produktów gotowych, ważny jest również sposób (41%) oraz czas przygotowania dania (37%).

Danie gotowe ma przede wszystkim ułatwiać życie – to aspekt, o którym producenci nie mogą zapominać. – zauważa Aleksandra Wysocka. – Na zaufanie do marki składa się wiele czynników, takich jak smak produktu, jego opakowanie, sposób i czas przygotowania czy skład. 

Dania gotowe to nie tylko sposób na szybki obiad dla jednej osoby – aż 35 % badanych kupuje zazwyczaj porcję dla dwóch osób, a 36% sięga po nie, szukając pomysłu na obiad dla całej, najczęściej trzy czy czteroosobowej rodziny. Wśród dań gotowych dużym zainteresowaniem cieszą się zarówno mrożone dania mięsno-warzywne, mieszanki warzywne, jak i warzywa na patelnię. Zdecydowanie najczęściej sięgają po nie osoby dorosłe (nawet w 90%), rzadziej dzieci (ok. 40% przypadków). Badania wykazały również, że konsumenci przede wszystkim kupują produkty na najbliższy posiłek – robi tak aż 54% klientów. Jednak już 37% robi zakupy na zapas.

Przeczytaj także:

Badanie dotyczące produktów gotowych zostało zrealizowane techniką CAWI, przez iAnswer na zlecenie FRoSTY, w listopadzie 2016 r. W badaniu wzięło udział 320 mieszkańców
miast – zarówno kobiety, jak i mężczyźni w wieku 20-55 lat.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,70

  • Śr

    11,15

  • Min

    9,33

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9310

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.