Badanie: Jakie alkohole kupujemy na prezent

www.portalspozywczy.pl 12 grudnia 2018 13:25

Badanie: Jakie alkohole kupujemy na prezent Fot. Shutterstock.com

22 proc. Polaków deklaruje, że wybierając się na spotkanie towarzyskie, na którym wypada wręczyć prezent, decyduje się na alkohol. Podobnie jest w przypadku spotkań biznesowych, choć wówczas jest to prezent popularniejszy – decyduje się na niego co trzeci respondent (32,8 proc.). Zasadnicza różnica dotyczy jednak wybieranych trunków – rodzinnie i towarzysko najchętniej wręczamy wódkę (29,8 proc.), biznesowo - zdecydowanie wygrywa whisky (57,3 proc.).

W listopadzie bieżącego roku Agencja Badań Rynku i Opinii SW Research przeprowadziła badanie, którego celem było zdiagnozowanie, co Polacy najchętniej kupują z przeznaczeniem na prezent. Zdecydowanie największą popularnością cieszą się alkohole. Kupujemy je zarówno wybierając się na spotkanie towarzyskie, jak i wówczas, kiedy wizyta ma charakter biznesowy. Drugie co do popularności w obu przypadkach są kwiaty, bliskim i znajomym wręcza je 18,1 proc. badanych, partnerom biznesowym już tylko 11,1 proc. Tym, co jednak zwraca uwagę jest fakt, że w przypadku spotkań biznesowych co czwarty badany (25,7 proc.) deklaruje, że nie wręcza przy tej okazji żadnych prezentów.

Badanie zrealizowane przez SW Research pokazuje, że wybór alkoholu przeznaczonego na prezent, uzależniony jest od okazji. W przypadku spotkań towarzyskich jako najpopularniejszy trunek badani wskazali wódkę czystą (29,8 proc.), a następnie wino (26 proc.). Whisky, która przy tego typu okazjach to alkohol „trzeciego” wyboru (19,7 proc.), w przypadku spotkań biznesowych jest bezsprzecznym liderem rankingu. Wybiera ją 57,3 proc. badanych. Rzadziej w takich okolicznościach decydujemy się na koniak (14,3 proc.), wino (9,9 proc.) i wódkę (9,1 proc.).

Decyzja o zakupie alkoholu na prezent to pierwszy krok, kolejnym jest wybór kategorii. Na tym etapie wszystko wydaje się być proste. Problem może pojawić się wówczas, kiedy staniemy przed półką sklepową. Zdaniem badanych, najlepszym rozwiązaniem tej sytuacji jest wybór marek, które znamy i cenimy. Kryterium tym kieruje się 40 proc. osób. Drugą istotną przesłanką w tym przypadku jest jakość (26,6 proc). Produkty w opakowaniach okazjonalnych, często wzbogacone o dodatki, które licznie pojawiają się w okresach przedświątecznych, wybiera 13,7 proc. badanych.

- Badania pokazują, że wybierając alkohol na prezent kierujemy się przede wszystkim naszą wiedzą na jego temat. Cena nie gra najistotniejszej roli. Wyniki badania, poza ciekawymi obserwacjami, dostarczają również ważnych informacji na temat podejmowanych przez Polaków decyzji zakupowych. Te zaś informacje są cennymi wskazówkami dla specjalistów od marketingu. Wydaje się, że aktywności marek alkoholowych, które oczywiście zgodne muszą być z zapisami ustawy o wychowaniu w trzeźwości, powinny koncentrować się na takich, które pozwalają konsumentom poznać smak trunku. Im zaś towarzyszyć powinny działania, w których podkreślana jest jakość produktu – mówi Piotr Zimolzak, Dyrektor Działu Analiz w SW Research.


  • Karol 2018-12-13 12:33:29

    Ja to ojcu dobre whisky zamawiam z poczty kwiatowej do tego na osłodzenie życia z mamuśką czekoladki :) Bo flaszeczkę na prezent to tak średnio dać :)

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,99

  • Śr

    6,78

  • Min

    4,99

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7975
Ilość aktualnych ofert: 479771

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.