Badanie: Jakość i smak decydują o wyborze produktów na święta

Autor: dlahandlu.pl 29 listopada 2018 10:20

Z przeprowadzany przez markę Bakalland badań „Trendy na rynku żywności” wynika, że z roku na rok następuje wśród konsumentów większy zwrot ku tradycji. Jeszcze kilkanaście lat temu prześcigaliśmy się w pomysłach na wymyślne dania, potrawy i składniki, z których były one przygotowywane. Dziś wracamy do dawnych receptur dodając do nich nowoczesną nutę.

Wśród zaobserwowanych przez Bakalland trendów dużą rolę zaczyna odgrywać trend powrotu do korzeni. Aż 72% respondentów w swoich kulinarnych przygodach wybiera sprawdzone receptury i produkty wykorzystywane od lat (również przez mamy i babcie) – dodając do nich odrobinę nowoczesności. Dodatkowo badani podkreślają, że często wracają do smaków dzieciństwa.

Dodatkowo możemy mówić o rozbudzeniu wśród konsumentów trendu powrotu do domowych wypieków i mikrotrendu: homemade, w którym najlepsze jest to, co domowe i zrobione ze sprawdzonych składników: sosy, przeciery, nalewki, wypieki. 

W okresie świątecznym zakupowy koszyk Polaków zapełnia się produktami spożywczymi, z których przygotowywane są świąteczne potrawy. Konsumenci w swoich decyzjach zakupowych w 85% zwracają uwagę na jakość, a na 78% decyzji wpływa smak produktów. Natomiast pozostałe czynniki, które decydują o wyborze to: cena (70%) i wcześniejsze doświadczenia związane z produktem (70%).
Tymi samymi wartościami konsumenci kierują się również przy wyborze produktów świątecznych.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,49

  • Śr

    4,69

  • Min

    2,74

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6126

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.