Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Badanie: Już co drugi e-klient robi zakupy w sieci kilka razy w miesiącu

Autor: dlahandlu.pl 28 października 2016 13:27

Zakupy w sieci powszednieją, a Polacy stali się świadomymi, pewnymi siebie e-konsumentami. To główny wniosek, jaki można wysnuć z analizy wyników badań, jakie od trzech lat cyklicznie realizuje serwis zakupowy Ceneo.pl we współpracy z agencją badawczą TNS Polska. Trzy lata temu zakupy w sieci kilka razy w miesiącu robił co trzeci e-klient, obecnie już co drugi. Przynajmniej raz w tygodniu na wirtualne zakupy wybiera się co dziesiąty z nas. Odsetek ten niemal dwukrotnie wzrasta (do 18 proc.) w przypadku mieszkańców średnich i większych miast.

Jak wygląda nasze poczucie bezpieczeństwa i zaufanie do tej formy zakupów? Również od lat systematycznie rośnie. W październiku 2016 już 64 proc. internetowych klientów było zdania, że są one tak samo bezpieczne lub bezpieczniejsze od tradycyjnych zakupów.

Przed dwoma laty odsetek ten był niższy aż o 10 punktów procentowych. Zaskoczeniem może być fakt, że wśród nastolatków (15 - 19 lat) odsetek uznających e-zakupy za mniej bezpieczne od tradycyjnych jest nieco wyższy niż w starszych pokoleniach (45% wobec 31% wśród ogółu). Dla najmłodszego pokolenia świat online to świat znany od urodzenia. Ich zwiększona nieufność wynika
zapewne z większej świadomości możliwych zagrożeń związanych z przekazywaniem danych osobowych i przepływem informacji wrażliwych w sieci. Nie oznacza to, że negują tę formę zakupów – podchodzą do niej z głową, w sposób świadomy i wymagający, i w ten sposób, nawet pośrednio, edukują otoczenie i wpływają na budowanie jeszcze wyższego poziomu bezpieczeństwa.

Miejscem, w którym najczęściej robimy zakupy, jest nasz własny dom. Tak przyznaje 94% internautów. Zarówno praca (4%), domy bliskich i przyjaciół (2%), a także miejsca publiczne (0%) są w tym zestawieniu absolutnie zdeklasowane. Najwięcej internetowych transakcji zawieranych jest w poniedziałek, najmniej w piątek i sobotę. Niedziela (o której tak ostatnio głośno w kontekście zakupowym) to piąty pod względem popularności zakupowy dzień w sieci.

Nie oznacza to, że przebywając w domowym zaciszu korzystamy podczas zakupów tylko z komputerów i laptopów. Są oczywiście nadal popularne (laptopów w tym celu używa niemal 75% internautów, komputerów stacjonarnych – 45%, o 1/5 mniej niż dwa lata temu) - jednak z roku na rok ich udział maleje, zastępowany przez dynamicznie rosnący odsetek urządzeń mobilnych: smartfonów i tabletów. Tylko w przypadku smartfonów ich udział urósł w ciągu ostatniego roku aż dwukrotnie – z 21 do 42%, i niemal zrównał się z popularnością komputerów stacjonarnych. Podobnie jest z tabletami: w 2016 roku korzystało z nich podczas zakupów prawie 20% internautów, podczas gdy w roku 2014 - zaledwie 8%. Z urządzeń mobilnych w szczególności korzystają osoby młodsze – 61% nastolatków oraz 54% dwudziestolatków.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,98

  • Śr

    4,77

  • Min

    3,32

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9231

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.