Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Badanie: Klienci wybierają promocje, które dają natychmiastową korzyść

Autor: Agata Matuszewska, Open Research dla dlahandlu.pl 6 października 2014 09:55

Badanie: Klienci wybierają promocje, które dają natychmiastową korzyść

Można odnieść wrażenie, że sieci i producenci FMCG zapętliły się w oferowaniu promocji i graniu ceną, ponieważ klienci najczęściej koncentrują się na cenach i szukają coraz lepszych okazji zakupowych. Jednak promocja promocji nierówna. Z badania przeprowadzonego przez Open Research wynika, iż najbardziej atrakcyjną formą promocji jest ta, która daje natychmiastową korzyść.

Jak mówi Agata Matuszewska, ekspert ds. badań rynku z firmy Open Research „gazetka promocyjna jest najczęstszym driverem zachęcającym konsumentów do wizyty w sklepie." Prawie 75 procent badanych deklaruje, że to właśnie oferty z gazetek są dla nich największą zachętą do zakupów. Nieco niżej plasują się reklamy telewizyjne oraz informacja o promocji w internecie, na które to media wskazała 1/3 badanych. Najmniejszy wpływ na odbiorców według sondażu przeprowadzonego przez Open Research mają media społecznościowe. Wydaje się, że to zjawisko może być spowodowane faktem, iż na portalu takim jak Facebook konsumenci nie szukają reklam, co więcej - nawet ich one drażnią.
Badania ukazały różnice między kobietami a mężczyznami, jeśli chodzi o to co zachęca ich do wizyty w sklepie. Mężczyźni częściej niż kobiety przy wyborze sklepu sięgając po gazetkę promocyjną. Jaki z tego wniosek? Agata Matuszewska zauważa: „Warto umieszczać w gazetkach produkty stricte męskie, które zwiększą procent mężczyzn odwiedzających dany sklep".

Nasza wizyta w sklepie zależy nie tylko o sposobu, w jaki zostaną nam zaprezentowane produkty. Duży wpływ mają na nas różnego rodzaju gratyfikacje, towarzyszące zakupom. Oczywiście niezmiennie, największym wabikiem jest obniżka cen. Promocje wciąż wydają nam się wyjątkowo atrakcyjnymi okazjami. Jak zauważa Agata Matuszewska, bon zakupowy, oferty typu „30% gratis", czy „kup jeden, drugi 50% taniej" są dla klientów bardzo atrakcyjne, ponieważ gratyfikacja nie jest odsunięta w czasie (rodzaj promocji zależy od kategorii produktowej). Wolimy takie promocje, z których możemy skorzystać od razu i które nie wymagają od nas podejmowania dodatkowych czynności. Jeśli uzyskanie rabatu zależy na przykład od wypełnienia odpowiedniego kuponu, czy wzięcia udziału w konkursie, w którym nagroda nie jest gwarantowana, nie jesteśmy już tak chętni do brania udziału.

Warto zauważyć, że z sondażu przeprowadzonego prze Open Research wynika pewna zależność odnośnie płci. Kobiety zdecydowanie częściej zwracają uwagę na promocję „większą ilość produktu w tej samej cenie. Również częściej niż mężczyźni są zachęcone do zakupów dzięki kartom stałego klienta, prezentom, czy zbieraniu punktów, które będzie można wymienić na dalsze nagrody.
Dlaczego tak jest? Agata Matuszewska wyjaśnia: „Kobiety lubią prezenty - nie tylko w życiu, lecz także w odniesieniu do promocji. Chętniej wybiorą produkt, który ma więcej produktu w tej samej cenie, czy też jakiś gadżet. Częściej zbierają punkty oraz posiadają karty lojalnościowe." Mężczyźni z kolei większą uwagę zwracają na konkretne korzyści finansowe, które będą mogli wykorzystać przy następnych zakupach. Wynika z tego, że dla mężczyzn, gratyfikacja, nawet jeśli odsunięta w czasie, ale pewna, jest zachętą.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,70

  • Śr

    11,11

  • Min

    9,50

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9428

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 550351

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.