Badanie: Konsumenci uważają, że mniejsze marki starają się bardziej

Autor: dlahandlu.pl 23 czerwca 2017 10:32

Europejscy konsumenci uważają, że mniejsze marki przykładają większą wagę do potrzeb swoich klientów. W ten sposób wypowiedziało się 53 proc. osób, które wzięły udział w projekcie badawczym zrealizowanym przez Censuswide dla Ricoh. O dużych korporacjach podobną opinię wyraziło jedynie 21 proc. Poziom obsługi ma duże znaczenie dla klientów – aż 47 proc. przyznało, że nie kupuje i nie korzysta z usług firm, które nie spełniają ich oczekiwań w tym zakresie a 52 proc. będzie wydawała na nie mniej.

Wysokie standardy obsługi i komunikacji to szansa na wypracowanie przewagi konkurencyjnej i zdobycie lojalności klientów. Szczególnie, że firmy z sektora Małych i Średnich Przedsiębiorstw przeważają w EU. Zarządzający muszą przy tym pamiętać o tym, że komunikacja, którą prowadzą ich firmy nie może być zbyt natarczywa oraz o konieczności zapewnienia wysokich standardów ochrony danych osobowych. Ten aspekt ma bardzo duże znaczenie dla badanych. 61% uważa, że marki powinny w jasny sposób informować o tym w jaki sposób będą korzystały z danych swoich klientów.

– W czasach ogromnej konkurencyjności klienci zanim podejmą decyzję o dokonaniu zakupu biorą pod uwagę wiele czynników. Sposób w jaki są traktowani przez daną firmę ma w tym procesie ogromne znaczenie. Dzięki rozwijaniu i dbaniu o jakość obsługi klienta mniejsze firmy mogą zyskać lojalność i zwiększyć swoją konkurencyjność w stosunku do wielkich korporacji – Javier Diez-Aguirre, Vice President, Corporate Marketing, CSR & Environment w Ricoh Europe.

Klienci cenią marki, które komunikują się z nimi sprawnie i szybko. 47% badanych przyznało, że ten aspekt ma kluczowe znaczenie w procesie budowania ich lojalności. Kolejnym ważnym czynnikiem jest personalizacja komunikacji – według 42% respondentów marki, które w ten sposób prowadzą dialog z klientem wzbudzają większe zaufanie. Tym samym rośnie rola nowoczesnych narzędzi usprawniających komunikację i zarządzanie danymi. Jest to szczególnie ważne dla firm z sektora Małych i Średnich Przedsiębiorstw, które nie dysponują tak wielkimi zasobami ludzkimi jak wielkie korporacje. Klienci również dostrzegają ten potencjał. Jedynie 27% nie zgadza się z twierdzeniem, że najlepsze marki prowadząc dialog z klientem korzystają z nowoczesnych technologii.

– Dane pokazują, że tylko 36% spośród przedstawicieli sektora MSP uznało, że udało im się podnieść jakość obsługi klienta dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii. Jednakże odpowiednie wykorzystanie innowacyjnych narzędzi, które pozwalają na wydajne zarządzanie danymi i personalizację podejścia do klienta powinno być kluczowe w rozwoju marki – dodał Diez-Aguirre.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8920

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.