PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu

Badanie: Mężczyźni wydadzą na święta średnio o 500 zł więcej niż kobiety

Autor: dlahandlu.pl 12 listopada 2019 15:19

Badanie: Mężczyźni wydadzą na święta średnio o 500 zł więcej niż kobiety Fot. Shutterstock.com

Z początkiem listopada ruszają przygotowania do świąt Bożego Narodzenia. W tym czasie większość Polaków zaczyna planować świąteczne wydatki. Jak wynika z badania Barometr Providenta, w tym roku sfinansujemy je z bieżących dochodów i planujemy przeznaczyć na święta średnio 1722 zł. Większe wydatki przewidują mężczyźni, którzy zamierzają zamknąć je w kwocie niemal 2000 zł. Kobiety przeciętnie nie chcą przekroczyć 1500 zł. Najbardziej wystawną gwiazdkę planują trzydziestokilkulatkowie oraz osoby posiadające dzieci - powyżej 2000 zł.

Większość badanych nie ma problemów ze sfinansowaniem świętowania Bożego Narodzenia. Ponad 40 proc. badanych deklaruje, że kupi na święta wszystko czego potrzebuje i nie będzie ograniczać się do najtańszych produktów. Niemal co piąty w ogóle nie musi liczyć się z kosztami świątecznych przygotowań . Prawie 30 proc. zamierza oszczędzić, wybierając tańsze zamienniki jednak nie rezygnując z tradycyjnych elementów świąt.

Święta finansujemy z własnych środków. Aż 84 proc. z nas na gwiazdkowe wydatki przeznaczy część bieżących dochodów, a co piąty skorzysta z odłożonych wcześniej pieniędzy. Zaledwie 4 proc. badanych pokryje część świątecznych wydatków z pieniędzy pochodzących z różnego rodzaju programów wsparcia, np. z 500+. Jak pokazuje Barometr Providenta, unikamy Bożego Narodzenia na kredyt. Zaledwie 1 proc. pożyczy pieniądze od rodziny. Taki sam odsetek zamierza zwrócić się do instytucji finansowej.

- Wyniki pokazują, że Polacy bardzo odpowiedzialnie podchodzą do świątecznego budżetu. Większość jest w stanie sfinansować ją z bieżących dochodów – podkreśla Anna Karasińska, ekspert ds. badań rynkowych w Provident Polska. – Musimy jednak pamiętać, że 10 proc. Polaków nie będzie mogło pozwolić sobie na wszystkie podstawowe, tradycyjne wydatki związane ze świętami. Wśród tych osób przeważają osoby starsze, powyżej 60 lat. Jednak również seniorzy, pomimo problemów finansowych, rozsądnie podchodzą do zarządzania świątecznym budżetem i są w stanie sfinansować niezbędne wydatki z własnych dochodów i oszczędności – dodaje Anna Karasińska.

Ponad 80 proc. respondentów spodziewa się gwiazdkowego prezentu. Wśród wymarzonych podarków królują kosmetyki, które chciałoby dostać 15 proc. badanych. Elektronikę, biżuterię lub książkę preferuje co dziesiąty. Wybór prezentu w dużym stopniu zależy od płci respondentów. Co piąta kobieta chciałaby otrzymać kosmetyki lub perfumy, natomiast 15 proc. biżuterię. Mężczyźni preferują elektronikę i 15 proc. z nich oczekuje takiego właśnie prezentu pod choinką.

Na wybór wymarzonego prezentu wpływa także wiek badanych. O sprzęcie elektronicznym marzą głównie osoby przed czterdziestką. Seniorzy, częściej niż przedstawiciele innych grup, ucieszyliby się z pieniędzy lub bonów na zakupy. Natomiast 8 proc. z najmłodszej grupy wiekowej marzy o małym AGD. Wśród innych grup ten odsetek nie przekracza 5 proc.

Barometr Providenta to cykliczne badanie Polaków, które pozwala na lepsze zrozumienie zachowań i decyzji finansowych konsumentów. Badanie zostało zrealizowane przez Danae Sp. z o.o., metodą CATI na próbie N = 1116 dorosłych Polaków, w dniach 15-21.10.2019 r.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7520
Ilość aktualnych ofert: 501740

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.