Badanie: Pokolenie Z lubi pieniądze

Autor: dlahandlu.pl 11 czerwca 2019 09:49

Badanie: Pokolenie Z lubi pieniądze Fot. Shutterstock.com

Młodzi z pokolenia Z żyją zupełnie w innej rzeczywistości, niż ta, kiedy w dorosłość wchodziło pokolenie X i Y. Dotyczy to zarówno zmian społecznych, demograficznych jak i technologicznych. Jak te zmiany wpływają na młodych w kontekście pracy? Na co muszą być przygotowani obecni oraz przyszli pracodawcy zatrudniający osoby z pokolenia Z? Na te pytania odpowiada raport opracowany przez Centrum Analityczne SpotData i firmę Provident.

Zetki bardziej stawiają na dobrą atmosferę i relacje z ludźmi, elastyczny czas pracy, możliwości rozwoju czy szybki dojazd do pracy. Pracodawcy będą musieli się bardziej natrudzić by zatrzymać najmłodszych pracowników u siebie na dłużej. Tym bardziej, że pokolenie Z wchodzi na rynek pracy z bardzo niskim bezrobociem przez co jest dużo bardziej pewne siebie niż X czy Y. Z drugiej jednak strony coraz więcej Polaków ma wyższe wykształcenie, więc sam dyplom wyższej uczelni nie będzie stanowił karty przetargowej w zdobyciu dobrej pracy, tak jak w poprzednich dekadach. O przewadze Zetek wśród rówieśników będzie częściej decydowało doświadczenie i umiejętności, w tym kompetencje cyfrowe, wszechstronność, elastyczność czy kreatywność. Zetki mogą stać się dużo mniej lojalne względem pracodawców, niż pozostałe pokolenia, a pracodawcy będą musieli więcej zainwestować by pokolenie Z związać ze sobą na dłużej. Dla wszystkich trzech badanych pokoleń oznaką sukcesu w życiu zawodowym są wysokie zarobki. Zetki są pierwszym pokoleniem wychowanym całkowicie w czasie gospodarki rynkowej. Przeniknęła do nich moda na startupy i chęć prowadzenia własnego biznesu. Można zakładać, że w przyszłości znacznie więcej osób z pokolenia Z będzie chciało prowadzić własną firmę niż ich poprzednicy.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    4,14

  • Min

    2,98

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 870
Ilość aktualnych ofert: 421032

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.