Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Badanie: Polacy najczęściej robią zakupy w Biedronce, lokalnym sklepie i Lidlu

Autor: www.dlahandlu.pl 29 września 2016 10:59

Badanie: Polacy najczęściej robią zakupy w Biedronce, lokalnym sklepie i Lidlu fot. shutterstock

Z przeprowadzonego we wrześniu b.r. przez Instytut MANDS badania wynika, że w ciągu dwóch tygodni poprzedzających badanie Polacy najczęściej robili zakupy artykułów spożywczych w sieci Biedronka (62% respondentów). W dalszej kolejności wymieniane były: lokalny sklep osiedlowy (bez podania marki - 32%), Lidl (32%), Tesco (26%), Carrefour (19%), Stokrotka (18%), Żabka (14%), Społem (11%), E.Leclerc (11%), Auchan (10%), Kaufland (8%).

Większość badanych zadeklarowała, że w ciągu ostatnich dwóch tygodni odwiedziła sklepy należące do trzech sieci handlowych. - W przypadku lokalnego sklepu/sklepu osiedlowego nie możemy wykluczyć, iż część badanych nie skojarzyła nazwy sieci handlowej z placówką, którą odwiedzała - zastrzega instytut. Częściej niż pozostałe grupy w tego typu sklepach robiły zakupy  kobiety, osoby starsze (powyżej 65 roku życia) oraz mieszkańcy wsi.

Gazetki online przeglądane przez klientów sieci handlowych

Spośród osób, które dokonały zakupu artykułów spożywczych w ciągu ostatnich dwóch tygodni 35% przeglądało gazetki sieci handlowych online. Najczęściej były to osoby w wieku od 25 do 34 lat, pozostające w związku małżeńskim, posiadające przynajmniej jedno dziecko. Respondenci w takiej formie najczęściej przeglądali gazetki Biedronki (20% ogółu badanych) oraz Lidla (10%). Pozostałe marki uzyskały poniżej 5% wskazań. Średnio jeden respondent, który przeglądał gazetkę online miał kontakt z 1,2 tytułu, co może świadczyć o dużej lojalności. Możliwe też, że osoby badane oglądały gazetki online przed udaniem się do konkretnej sieci handlowej, co może mieć z kolei wpływ na wysokość konwersji, która nie była przedmiotem badania). Reasumując, w porównaniu do wyników realizowanego przez MANDS badania czytelnictwa gazetek (BCG) w zakresie dystrybucji door-to-door, zasięg gazetek online jest nadal niższy, ale widać wyraźnie różne strategie poszczególnych sieci w zakresie komunikacji z klientami za pomocą gazetek (w przypadku dystrybucji door-to-door liderem jest Kaufland, dla którego jest to ważny kanał komunikacji z klientami,  natomiast w przypadku gazetek online – Biedronka, która dystrybucji bezpośredniej nie prowadzi w sposób regularny).

Niska penetracja aplikacji sieci handlowych na smartfony wśród osób dokonujących w nich zakupów

8% badanych zadeklarowało, że posiada zainstalowaną na swoim smartfonie aplikację przynajmniej jednej z sieci handlowych. Zdecydowana większość spośród nich posiadała jedną aplikację (tylko 4 badanych posiadało dwie aplikacje), najczęściej była to aplikacja Biedronki (6% ogółu badanych).

Badanie zrealizowane zostało metodą CATI, na ogólnopolskiej próbie 18+, N=600.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Jan Polak 2016-09-29 19:08:49

    Do biedronki i Lidla chodzą sami wsioki

    widzę co się dzieje przyjeżdzają całymi rodzinami bo wydaje im się że chyba są w Niemczech albo Portugali ??????

    Masakra jakie ćwoki - moja noga tam raz była i więcej tam nie postanie.



    Jan Polak

  • GROM 2016-09-29 15:03:27

    Ja kupuję w Społem,bo tam wcale nie jest drożej, niż w Biedronie,a wędliny i chleb mają o niebo lepszy. Kupowanie w zagranicznych sklepach to podcinanie gałęzi na której siedzimy i brak wyobraźni polskiego społeczeństwa.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    2,58

  • Min

    1,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9689

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.