Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Badanie: Ponad 32 proc. wizyt w galeriach handlowych nie ma nic wspólnego z tradycyjnymi zakupami

Autor: pr, www.dlahandlu.pl 17 marca 2014 10:51

Ponad 32 proc. dzisiejszych wizyt w galeriach handlowych nie ma nic wspólnego z tradycyjnymi zakupami - wynika z sondy Silesia City Center. Coraz częściej za to traktujemy centra handlowe jak mini miasto w mieście, które wypełnia nam wolny czas. O tym, że galeria handlowa jest ciekawą alternatywą dla centrum miasta przekonane jest dziś aż 61 proc. odwiedzających galerie.

Chociaż wciąż 77 proc. Polaków deklaruje, że ich głównym powodem wizyt w galerii handlowej są zakupy, najczęściej sklepie odzieżowym lub spożywczym, to rośnie procent Polaków, którzy deklarują zgoła odmienne powody. Dziś aż 6,5 proc. z Polaków zdarza się odwiedzać centrum handlowe zupełnie bez powodu.

Ponad 13 proc. traktuje centrum handlowe jako przestrzeń do spotkań ze swoimi przyjaciółmi. Jednocześnie aż 72 proc. deklaruje, że jeśli już wybiera się do galerii to ze znajomymi, rzadko samotnie - wynika z badań SMG/KRC Millward Brown dla Silesia City Center. Dla blisko 9 proc. centra handlowe to przede wszystkim restauracje i kawiarnie, a więc znów spotkania ze znajomymi - wynika z najnowszych badań Silesia City Center, największego centrum handlowego na Śląsku.

- Centrum handlowe przestaje być tylko miejscem, do którego wpadamy po zakupy i po paru minutach wychodzimy obładowani torbami. Galerie stają się czasoumilaczami. Zresztą tego oczekują od nich klienci - mówi Ewa Marcinek, dyrektor Silesia City Center.

- Dziś najpopularniejsze i najczęściej odwiedzane centra handlowe w Polsce oprócz dobrych sklepów mają także rozwiniętą strefę rozrywkową z kinami, strefę sportu i rekreacji, restauracje i kawiarnie, salony kosmetyczne i SPA, a nawet przychodnie, bawialnie dla dzieci i punkty urzędowe - wylicza.

Dziś wizyta w centrum handlowym może trwać nawet ponad 3 godziny - tyle czasu na zakupy i inne aktywności poświęca 11 proc. z nas, drugie tyle (12,8 proc.) potrzebuje ponad 2 godzin. Szybkie zakupy, czyli takie zabierające mniej niż 30 minut to dziś domena zaledwie 9,2 proc. z nas. Więcej niż godzina w galerii to norma dla blisko połowy Polaków (46 proc.).

- Rośnie odsetek Polaków którzy do galerii handlowych zaglądają codziennie, powodem są różne aktywności, które ich w te miejsca przyciągają. To są już nie tylko zakupy, ale regularne wizyty na siłowniach i fitness, lekcje w szkole tańca, seanse w kinie, spotkania biznesowe, które szczególnie zadomowiły się w galeriach, a nawet wizyty w bawialniach, w których coraz częściej zostawiamy dzieci „na przechowanie" idąc do pracy czy spotykając się ze znajomymi - mówi Ewa Marcinek.

 

Badania Silesia City Center przeprowadzono w listopadzie 2013 na próbie 688 osób w wieku 17-70 lat


Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,15

  • Min

    2,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9592

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553718

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.