Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Badanie: Ponad 50 proc. ankietowanych kupiło trzy lub więcej książek w ciągu ostatniego roku

Autor: dlahandlu.pl 18 maja 2017 17:45

Jedynie co dziesiąty respondent przyznaje, że w ciągu ostatniego roku nie kupił żadnej książki. Największy odsetek odpowiadających, bo aż 52 proc., twierdzi, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy kupiło co najmniej 3 książki. 21 proc. ankietowanych przyznaje, że kupiło dwie książki, a 17%, że zakupiło jedną książkę - wynika z badania Instytutu Badawczego Pollster, wykonanego na zlecenie sieci Matras.



Zdecydowana większość ankietowanych (85%) przyznaje, że do częstszego kupowania książek zachęciłyby ich niższe ceny. Duży odsetek ankietowanych uważa, że znaczenie miałyby również akcje promocyjne, reklamowe promujące księgarnie i książki (73% wskazań) i większy wybór książek (65% wskazań). „Najmniej zachęcającym” czynnikiem jest większa liczba księgarń – wskazało na niego jedynie 45% respondentów.

Najpopularniejszym miejscem zakupu książek są księgarnie internetowe – wskazało na nie 51% respondentów. Bardzo popularne są również małe księgarnie lokalne (43% wskazań) oraz sieciowe księgarnie stacjonarne (39%). Salony multimedialne zarówno stacjonarne jak i internetowe są mniej popularne.

Respondenci zapytani o to, gdzie chętniej kupowaliby książki, częściej wskazują na polskie księgarnie (43% wskazań) niż na sieciowe salony zagraniczne (30% wskazań).

Zdaniem ankietowanych, najważniejsze cechy księgarni to szeroki asortyment (87% wskazań) oraz uporządkowana i intuicyjna ekspozycja (84% wskazań) – ponad połowa ankietowanych uważa te cechy za bardzo ważne. Innymi istotnymi czynnikami, jakimi powinna charakteryzować się dobra księgarnia są: organizacja częstych promocji, ambitny i niszowy asortyment, polski kapitał oraz kompetentny personel. Warto podkreślić, że kliencie dostrzegają różnice między personelem sklepów, a księgarzami, którzy częściej mogą służyć pomocą. Ich porady są dla czytelników cenniejsze.

Badanie wykazało, że w świadomości konsumentów silnie osadzone są dwie marki, które od lat mocno pracują na swoją pozycję. Są to oczywiście Empik i Matras. Na dalszych pozycjach znalazły się Świat Książki, Merlin, Gandalf, Bonito, oraz Tania Książka. 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • fiif 2017-05-23 16:08:10

    No matras to moja ulubiona księgarnia

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,49

  • Śr

    3,53

  • Min

    2,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9620

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 565497

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.