Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Badanie: Ponad 57 proc. Europejczyków nie chce wycofania gotówki

Autor: dlahandlu.pl 19 lipca 2016 11:32

Jak pokazują badania paysafecard aż 57,5 proc. badanych Europejczyków nie chce wycofania gotówki – tylko w Polsce wypowiedziało się tak aż 54,8 proc. respondentów. Trend jest szczególnie widoczny wśród młodego pokolenia. Z drugiej strony, te same osoby zapytano czy spróbowałoby produktu oferującego zalety realnej gotówki w cyfrowym środowisku – aż 82 proc. badanych odpowiedziało twierdząco.

Od kilku lat trwa w Europie debata nad przyszłością gotówki. Zwolennicy likwidacji mimo wielu dobrych argumentów zapominają o najważniejszym – opinii obywateli i konsumentów, którzy mają prawo do wyboru preferowanego przez nich sposobu płatności. Gotówka jest dla wielu osób symbolem łączącym w sobie dwie niezwykle istotne idee: swobodę i bezpieczeństwo. Dopóki płatności bezgotówkowe nie będą zapewniać tych aspektów, nie będziemy mogli mówić o wycofaniu z obrotu realnych pieniędzy.

- Przy dokonywaniu transakcji to jej pewność jest fundamentalna. Obecnie żadna z form płatności alternatywnych dla gotówki nie jest w stanie zapewnić 100% gwarancji bezpieczeństwa w trakcie rozliczania. Największe obawy związane są z ochroną danych osobowych. W trakcie cyfrowego przepływu środków następuje również wymiana informacji pomiędzy bazami danych na temat osoby jej dokonującej. Niedostateczny poziom zabezpieczeń po jednej ze stron może skutkować wyciekiem wrażliwych danych z potencjalną szkodą dla płacącego. Nie dostrzegam realnej możliwości całkowitej eliminacji gotówki dopóki problem bezpieczeństwa informacji nie zostanie rozwiązany – mówi Udo Müller, dyrektor generalny paysafecard.

Kolejnym istotnym argumentem przeciw wycofaniu gotówki jest swoboda jaką zapewnia. Przy cyfrowym sposobie rozliczenia praktycznie zawsze pozostaje ślad po transakcji, a dane odnośnie działań i preferencji są skrzętnie gromadzone. Same w sobie nie stanowią zagrożenia dla płacących, co więcej, mogą być wykorzystane dla poprawy jakości i szybkości płatności. Niestety, są również pokusą dla firm i instytucji pragnących wykorzystać wiedzę na nasz temat do kreowania potrzeb i wywierania wpływu na nasze preferencje. 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9231

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.