Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Badanie: Skarbonka sieci Auchan najskuteczniejszą kartą lojalnościową na rynku

Autor: dlahandlu.pl za Gfk 10 maja 2017 14:33

Badanie: Skarbonka sieci Auchan najskuteczniejszą kartą lojalnościową na rynku fot. shutterstock

Polacy uczestniczą średnio w 3 programach lojalnościowych różnych sieci detalicznych. Najpopularniejsze programy w Polsce to „Moja Biedronka” sieci Biedronka, w którym uczestnictwo deklaruje 65 proc. nabywców.

Z danych GfK wynika, iż liczba aktów zakupowych dokonywanych przez osoby posiadające kartę lojalnościową danej sieci detalicznej jest wyższa niż średnia liczba aktów zakupowych dla tej sieci. Biorąc pod uwagę ten aspekt, najskuteczniejszą siecią jest Auchan. Częstotliwość zakupów dokonywanych przez posiadaczy kart „Skarbonka”, która jest wydawana przez tę sieć, jest o 33 proc. wyższa niż średnia częstotliwość zakupów dla tej sieci. Jednocześnie warto podkreślić, iż przeciętna częstotliwość wizyt konsumentów w sklepach tej sieci to raz na 3 tygodnie (podobnie jest w sieci Tesco). Dla porównania skala odwiedzin w najpopularniejszej polskiej sieci, czyli Biedronce, to średnio 15 wizyt kwartalnie, czyli więcej niż raz w tygodniu.

Ogólnie rzecz biorąc Polacy uczestniczą średnio w 3 programach lojalnościowych różnych sieci detalicznych. Najpopularniejsze programy w Polsce to „Moja Biedronka” sieci Biedronka, w którym uczestnictwo deklaruje 65 proc. nabywców, „Clubcard” sieci Tesco (53 proc.), „Payback” (42 proc.) oraz wspomniana „Skarbonka” sieci Auchan (18 proc.).

Struktura posiadaczy kart lojalnościowych wśród klientów danej sieci kształtuje się następująco: kartę „Clubcard” posiada 74 proc. klientów Tesco, kartę „Moja Biedronka” posiada 60 proc. klientów Biedronki, a kartę „Skarbonka” posiada 40 proc. klientów Auchan.

Aleksandra Dowgird, Project Manager w dziale Consumer Goods & Retail w GfK, komentuje: - Wśród tzw. smart shopperów, którzy dokonują racjonalnych decyzji na podstawie cech produktu, starają się kupować produkty, które są im naprawdę potrzebne, a także potrafią efektywnie porównywać ceny różnych produktów i w różnych sklepach, 36 proc. deklaruje, że zawsze lub często bierze udział w programach lojalnościowych. W porównaniu z rokiem 2014 odsetek ten wzrósł w 2016 roku o 8 punktów procentowych.


Powyższe analizy powstały na podstawie danych pochodzących z:
- Prowadzonego od ponad 20 lat Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia. Jego próbę stanowi 8 tys. polskich gospodarstw domowych, zbierających dane za pomocą skanerów i raportujących o dokonywanych przez siebie zakupach produktów FMCG.
- Raportu „Shopping Monitor” przeprowadzonego metodą badania typu omnibus (wywiady face-to-face CAPI), zrealizowanego w połowie listopada 2016 roku na reprezentatywnej ogólnopolskiej, losowej próbie Polaków N=1000 w wieku powyżej 15 roku życia odpowiedzialnych za zakupy produktów FMCG do gospodarstwa domowego.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Klient Auchan Piotrków 2017-05-17 10:27:40

    Kupuję w Piotrkowie co najmniej raz w tygodniu. Na Skarbonce 7 zł od początku roku... Żenada nie lojalnościówka.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,70

  • Śr

    11,11

  • Min

    9,50

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9428

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 550351

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.