Badanie: Sklepy z Mazowsza, Małopolski i Śląska odpowiadają za połowę sprzedaży w polskim internecie

Autor: dlahandlu.pl 6 lipca 2017 12:23

Mimo że internet daje możliwość prowadzenia działalności gospodarczej z dowolnego miejsca w kraju i na świecie - polscy sprzedawcy internetowi nie są równomiernie rozlokowani na mapie Polski. Z danych platformy Shoper wynika, że w mazowieckim, małopolskim i śląskim założono ponad 55 proc. wszystkich sklepów internetowych.

Shoper przeanalizował dane z ostatnich 10 miesięcy dla ponad 10 tys. e-sklepów korzystających z platformy Shoper. Sklepy z mazowieckiego, małopolskiego i śląskiego odpowiadają aż za połowę sprzedaży w polskim internecie. Znaczy to, że pozostałe 13 łącznie generuje sprzedaż na poziomie tych trzech województw. Wśród goniących wielką trójkę wyróżniają się: wielkopolskie - ze sprzedażą wielkości prawie 10% - oraz dolnośląskie i kujawsko-pomorskie - po około 9 proc. każde. W efekcie, ponad 3/4 polskiego e-handlu koncentruje się w zaledwie 6 województwach.

Najmniej e-sklepów (nieco ponad 1 proc.) zlokalizowanych jest w województwie świętokrzyskim. Sklepy tam założone odnotowują też najniższą sprzedaż w Polsce, ich udział w całości e-sprzedaży w kraju wynosi niecałe 1 proc. Nieco lepiej radzą sobie sklepy w województwach opolskim i lubuskim.

- Sklepy założone w województwach o małej liczbie e-biznesów i niskiej średniej liczbie transakcji, nie są jednak wcale skazane na porażkę. Można podać szereg przykładów, które dzięki swojej specjalizacji produktowej lub innym wyróżniającym je cechom, potrafiły się świetnie rozwinąć. Ostatecznie e-handel odbywa się poza granicami – nie tylko krajów, ale i miast, powiatów i gmin. Kluczowe dla sukcesu e-sklepu jest właściwa identyfikacja potrzeb swojej grupy docelowej i znalezienie niszy – komentuje Tomasz Tybon dyrektor marketingu i sprzedaży w firmie Dreamcommerce.

Jedną z najpopularniejszych w Polsce kategorii e-sklepów jest odzież. Z danych Shoper wynika, że branża ta generuje najwięcej, bo aż około 20 proc. liczby wszystkich transakcji w polskim e-commerce. Na tle innych wyróżniają się też sklepy z kategorii "dom i ogród" oraz "zdrowie i uroda", które odpowiadają za nieco ponad 12 proc. sprzedaży ilościowej każda. Pod względem wartości sprzedaży prowadzą zaś sklepy z kategorii “dom i ogród” (prawie 20 proc.), “odzież” (prawie 15 proc.) oraz “elektronika użytkowa” (około 12 proc.).

Zazwyczaj województwa mazowieckie, małopolskie i śląskie, na które przypada aż 50% wartości sprzedaży, prowadzą jednocześnie pod względem liczby transakcji w poszczególnych branżach. Ciekawe są jednak różne "małe" zwycięstwa innych województw w poszczególnych kategoriach.

  • netpoint.systems 2017-07-07 11:04:57

    Nasycenie e-biznesami, sklepami internetowymi jest już tak duże że naprawdę ciężko większości zarobić na tym jakieś godziwe pieniądze, trzeba się nieźle nagimnastykować aby sklep internetowy generował dochód pozwalający na odejście od etatu ....

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,70

  • Śr

    11,15

  • Min

    9,33

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9310

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.