Badanie: Specjaliści wolą pracować dla dużych marek

Autor: dlahandlu.pl 9 listopada 2018 10:22

Badanie: Specjaliści wolą pracować dla dużych marek Fot. materiały prasowe

Czym charakteryzuje się dobry pracodawca? Na to pytanie odpowiedzieli specjaliści korzystający z Pracuj.pl. Według 9 na 10 badanych przede wszystkim ofertą wysokich zarobków, dla 7 na 10 – zapewnieniem ciekawego zakresu obowiązków. Respondenci zdecydowanie chętniej pracują dla dużych marek. Jak wskazują wyniki badania, specjaliści są także rozdarci między ambicjami zawodowymi, a chęcią zachowania równowagi między pracą i życiem osobistym.

Zespół Pracuj.pl przebadał grupę ponad 4000 specjalistów, by poznać ich postawy zawodowe. Badacze przyjrzeli się, jakich kluczowych cech poszukują specjaliści u potencjalnych pracodawców.

Rynek pracy daje obecnie specjalistom dobre warunki do zmiany pracodawcy. Jak podaje ostatni raport Rynek Pracy Specjalistów, w III kwartale 2018 roku na Pracuj.pl zamieszczono ponad 148 000 ofert pracy – aż 10,6% więcej, niż przed rokiem. Na najwięcej ofert pracy mogą liczyć handlowcy i sprzedawcy, po nich eksperci od obsługi klienta, specjaliści IT, finansiści i inżynierowie.

Duże zapotrzebowanie firm na ekspertów napędza także mobilność zawodową specjalistów. Na zmianę pracy gotowych jest już 6 na 10 respondentów z tej grupy badanych przez Pracuj.pl. Najczęściej do poszukiwań motywują ich: zbyt niska pensja, słabe perspektywy rozwoju i potrzeba bycia docenionym. A jaki powinien być nowy pracodawca?

Odpowiednie wynagrodzenie (89% wskazań) oraz ciekawy zakres obowiązków (69%) – te czynniki badani specjaliści wskazują najczęściej wśród kluczowych cech dobrego pracodawcy. Co trzeci z badanych zwraca też uwagę na pozycję firmy na rynku.

- Badania Pracuj.pl pokazują, że podstawa „piramidy potrzeb” pracowników, zaspokajanych przez pracodawcę, od lat pozostaje niezmienna. Jej fundamentem jest dobra płaca, a zaraz po niej ciekawe zadania i możliwość rozwoju. Pozostałe potrzeby specjalistów są już jednak bardziej zatomizowane i zależne od indywidualnych cech. Dla jednych ekspertów ważniejsza będzie skala i prestiż firmy, dla drugich łatwy dojazd do pracy, a dla innych dopasowane benefity. Nie można jednak lekceważyć tych czynników. To one decydują o wyborze pracy przez specjalistę, jeśli będzie miał do wyboru dwie oferty gwarantujące podobne pensje - komentuje Sylwia Sosnowska, HR Manager w Grupie Pracuj.

Oprócz wysokich zarobków i ciekawych zadań, specjaliści cenią u pracodawców także skalę działalności. Ponad połowa badanych (55%) chciałaby pracować w dużej ogólnopolskiej firmie lub międzynarodowej korporacji. Tylko co czwarty widzi się w małym przedsiębiorstwie lub startupie (25%). Jeszcze mniejsza grupa badanych jest gotowa pracować na własny rachunek.

A czego oczekują badani specjaliści od nowego pracodawcy? Według respondentów Pracuj.pl idealna firma powinna gwarantować przede wszystkim możliwości pięcia się po kolejnych szczeblach kariery. Aż 75% badanych oczekiwałoby od wymarzonego pracodawcy gwarancji szkoleń i opcji rozwoju zawodowego, 60% – możliwości awansu. Z punktu widzenia blisko połowy badanych (46%) istotne jest także, by trzymać się ustalonych godzin pracy. Co ciekawe, 4 na 10 specjalistów oczekiwałoby od firmy, by pozwalała im na dużą samodzielność.  

- Specjalista, którego obraz wyłania się z badań, jest wyraźnie rozdarty między ambicjami, a chęcią zachowania tzw. work-life balance. Rozwój i awanse są dla pracowników ważne, ale dla niemal połowy badanych nie powinny wymuszać realizacji pracy po godzinach - podsumowuje Sylwia  Sosnowska.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7680

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.