Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Badanie: Szybkość działania strony decyduje o wynikach sprzdaży e-sklepu

Autor: pr/dlahandlu.pl 29 kwietnia 2014 09:36

Według badań zespołu vouchercloud.pl, 3 sekundy wyznaczają granicę cierpliwości znacznej liczby internautów. Tylko 43 proc. użytkowników pozostanie na wolno ładującej się stronie po upłynięciu 3 sekund. Ale u 4/5 z nich pozostawi ona niesmak i postanowienie, że nie odwiedzą w przyszłości tej witryny. Szybkość działania strony można więc uznać za chrzest bojowy dla e-sklepu.

Najliczniejszą grupę, pod względem przyswajania informacji stanowią wzrokowcy, blisko 93 proc. osób wiąże atrakcyjność e-sklepu z wyeksponowaniem jego asortymentu. Konsumentowi wystarczy 90-sekundowy rzut oka na produkt, aby zdecydował, czy warto się nim zainteresować. Odpowiednia prezentacja towaru, dzięki której można go obejrzeć z wielu perspektyw, zwiększa wskaźnik sprzedaży o ponad połowę. Z drugiej jednak strony, znaczny odsetek zwrotów, bo na poziomie 25 proc., spowodowanych jest rozminięciem się oczekiwań konsumentów co do produktu z rzeczywistością. Dla niemal 1/3 klientów e-sklepów mocnym argumentem skłaniającym do zakupu towaru jest jego prezentacja w formie filmów. Video z produktem w roli głównej przekonało ok. 57 proc. Amerykanów do zaufania danemu sprzedawcy online.

Badając e-konsumentów, interesujące wydają się także przyczyny porzucenia przez nich koszyka. Najwięcej, bo aż 41 proc. osób rezygnuje z zakupów, kiedy dowiaduje się o ukrytych kosztach. Inną przeszkodą w dokończeniu transakcji, którą wskazało nieco mniej niż 1/3 klientów, jest konieczność utworzenia konta w sklepie. Pozostali porzucają koszyk np. z uwagi na zbyt długi czas procesu zakupowego, niejednoznaczne zasady dostawy lub brak możliwości kontaktu telefonicznego z e-sklepem. Co ciekawe, najbardziej skłonni do porzucania koszyka są mężczyźni oraz osoby z przedziału wiekowego od 25 do 44 lat.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • roberrttoo 2014-05-02 09:20:54

    nie trzeba badan robic, tylko wiedza w e commerce, wiadomo ze jesli dluzej niz 20 sek laduje strona obojetnie jaka czy to sklep czy portal, e czlowiek ucieka z tej strony ........ i przechodzi do konkurencji

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    2,99

  • Min

    2,39

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9231

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.