Badanie: W polskich placówkach głównym powodem strat w handlu są nieuczciwi klienci

www.portalspozywczy.pl 4 listopada 2015 17:01

Globalny koszt przestępstw w handlu detalicznym w latach 2014–2015 osiągnął wartość 214,3 miliarda USD. Europa jako jedyny region miała najniższe procentowo straty względem sprzedaży spośród pozostałych – wynika z badania Światowy Barometr Kradzieży w Handlu Detalicznym (The Global Retail Theft Barometer).

Wyniki badań wskazują, że straty powstające w europejskim handlu detalicznym kosztują średnio 351 USD rocznie każde gospodarstwo domowe.

Polska zajmuje wysoką 4 pozycję wśród krajów o najniższym odnotowanym poziomie strat w handlu detalicznym mimo zmniejszonych o 25 proc. budżetów i najniższych wydatków na zapobieganie stratom. Jednak o 28 proc. zwiększył się koszt kradzieży w handlu detalicznym w polskich placówkach handlowych.

Wyniki badań zamieszczone w najnowszym wydaniu Barometru, opracowane na podstawie ankiet rozesłanych do przedstawicieli sieci handlowych na całym świecie, wskazują, że straty spowodowane przez nieuczciwych klientów, pracowników lub dostawców oraz błędy administracyjne i logistyczne, zmalały w Europie z poziomu 1,02 proc. sprzedaży w 2013-2014 do 0,96 proc. w 2014-2015. W ujęciu globalnym odnotowano jednak znaczny wzrost strat w analogicznych okresach z 0,94 proc. do 1,42 proc.

Detaliści w Europie zwrócili uwagę, że mimo niesprzyjających warunków w handlu ogólnoświatowym i ograniczonych inwestycji w zakresie rozwiązań zapobiegających stratom udało im się powstrzymać wzrost strat a nawet, w niektórych krajach, odwrócić tendencję.

Polska, mimo najniższych w Europie wydatków na działania prewencyjne i ograniczonych o 25 proc. budżetów na ten cel, uplasowała się na chlubnej 4 pozycji wśród krajów o najniższym poziomie strat w handlu detalicznym. Tylko Norwegia, Szwajcaria i Francja mogły poszczycić się mniejszymi wskaźnikami. Ponadto, dzięki wysiłkom detalistów i poczynionym wcześniej inwestycjom w nowoczesne technologie, w tym RFID, oraz w szkolenia personelu udało się zatrzymać wzrost strat. Odnotowano jednak, w stosunku do poprzedniego okresu badawczego, wzrost o 28 proc. kosztów kradzieży z poziomu 0,92 proc. w latach 2013-2014 do 1,18 proc. w 2014-2015.

Straty w handlu detalicznym miały swoje bezpośrednie przełożenie na skutki społeczne. W Polsce każde gospodarstwo domowe obarczone zostało „podatkiem” w wysokości prawie 354 zł (112 USD) rocznie podczas gdy średnia europejska oscylowała w okolicach 351 USD.

Barometr został opracowany przez The Smart Cube oraz Erniego Deyle, specjalistę w zakresie zapobiegania stratom w handlu, dzięki wsparciu finansowemu Checkpoint Systems. Informacje uzyskano na podstawie pogłębionych badań telefonicznych oraz pisemnych ankiet, które swym zasięgiem objęły ponad 200 detalistów prowadzących działalność w 24 krajach, reprezentujących sprzedaż na poziomie 1 biliona USD w latach 2014-2015.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8111

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.