Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Badanie: Wino najczęściej kupujemy w dużych sklepach sieciowych

Autor: www.dlahandlu.pl 2 października 2014 10:37

Statystyczny Polak najczęściej pije wino czerwone, półsłodkie w cenie do 30 zł za butelkę. Pija je jako samodzielny alkohol, poza posiłkami (61 proc.), w dodatku napełniając kieliszki okazjonalnie, bo jedynie kilka razy w ciągu roku (35 proc.). Jednak 15 proc. pijących wino w Polsce sięga po nie regularnie - przynajmniej raz w tygodniu, a aż 56 proc. deklaruje picie wina przynajmniej raz w miesiącu - wynika z badania przeprowadzonego przez Millward Brown na zlecenie Lidl Polska.

Jak pokazują tegoroczne badania, 72 proc. Polaków deklaruje picie alkoholu przynajmniej od czasu do czasu. Na liście najpopularniejszych trunków niezmiennie znajduje się piwo (59 proc. odpowiedzi), wódka (48 proc. odpowiedzi) oraz wino (40 proc. odpowiedzi), przy czym i wino,
i wódka jest rodzajem alkoholu mającym taką samą ilość zdeklarowanych fanów - po 12 proc.

„Napój bogów" kupujemy najczęściej w dużych sklepach sieciowych - super- i hipermarketach. Robi tak aż 65 proc. Polaków. Co czwarty Polak, gdy chce kupić wino, idzie do Lidla.

Firma International Wine & Spirit Research prognozuje, że w 2016 roku konsumpcja wina w Polsce przekroczy 107 mln litrów , aby w 2017 roku, według prognoz Euromonitor International, przekroczyć 140 mln litrów .

Zdecydowana większość badanych, bo aż 78 proc., twierdzi, że nie przywiązuje szczególnej wagi do promocji wina. 2/3 badanych wybierając wino, kieruje się opiniami innych - prawie wszyscy liczą się z rekomendacjami znajomych lub rodziny, a ponad 60 proc. bierze pod uwagę porady sprzedawcy w sklepie. Co trzecia osoba zwraca również uwagę na oznaczenia win w sklepie typu „produkt rekomendowany przez" lub „wybór sommeliera". W mniejszym stopniu źródłem informacji są dla nas specjalistyczne opinie na blogach i portalach kulinarnych czy winnych (odpowiednio 15 i 14 proc. wskazań badanych).

Wraz z początkiem października na półki sklepów sieci Lidl w Polsce trafi nowa oferta wysokojakościowych win francuskich. Będą to 43 wina w cenach od 14,99 do 149 zł za butelkę, pochodzące z Alzacji, Doliny Rodanu, Doliny Loary, Burgundii oraz Bordeaux.

Najwięcej win z nowej oferty mieści się w najpopularniejszym wśród Polaków przedziale cenowym. Ma to odzwierciedlenie w badaniach dot. konsumpcji wina przeprowadzonych we wrześniu br. na zlecenie Lidl Polska przez Millward Brown. Pokazują one, że aż 73 proc. konsumentów wybiera wina w cenie nieprzekraczającej 30 zł za butelkę. - Chcemy także szczególnie mocno rozwijać półkę win w przedziale cenowym od 30 do 50 zł za butelkę, ponieważ tam dynamika rozwoju sprzedaży jest największa - powiedziała Anna Biskup, PR Manager Lidl Polska.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    2,98

  • Min

    1,29

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553718

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.