Badanie: Wzrasta zapotrzebowanie na opcję szybkiej dostawy

Autor: dlahandlu.pl 6 listopada 2017 15:22

Same day delivery to wygodne rozwiązanie dla rynku e-commerce wychodzące naprzeciw aktualnym oczekiwaniom klientów.

Z raportu brytyjskiej firmy Stuart wynika, iż dla 39 proc. konsumentów wygoda zakupów jest nawet ważniejsza niż sama cena produktów. Tylko 1/4 kupujących online twierdzi, iż przy wyborze towarów i sklepu kieruje się tylko kwotą do zapłaty. Prawie 40 proc. klientów oczekuje możliwości zakupu z dostawą tego samego dnia, a prawie 3/4 z nich chętnie zapłaci więcej, jeśli zakupy trafia do ich drzwi jeszcze tego samego dnia. Zdaniem firmy PickPack właśnie same day delivery jest rozwiązaniem, które odpowiada na rosnące oczekiwania rynku.

– W branży oczywiście słychać głosy, iż dostawa w tym wariancie balansuje na granicy rentowności i ma wciąż niszowy charakter, natomiast na jej wprowadzenie mogą pozwolić sobie duzi gracze w celu podniesienia konkurencyjności. Jest to pogląd jak najbardziej mylny – mówi Michał Bąk z CMO firmy kurierskiej PickPack.

Z badania „E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska”, wynika iż 38 proc. Polaków kupujących w sieci uważa, że długi okres oczekiwania na przesyłkę jest jednym z głównych problemów rodzimego e-handlu.

Z obserwacji firmy PickPack wynika, iż na rynku warszawskim wzrasta zapotrzebowanie na opcję szybkiej dostawy, głównie w przypadku usług dla segmentu upominkowego sektora e-commerce. Dostawa kwiatów tego samego dnia cieszy się w tym przypadku największą popularnością. Coraz więcej kwiaciarni przekonuje się do skuteczności wyspecjalizowanych firm kurierskich, co zwalnia je z konieczności ponoszenia kosztów dostawy we własnym zakresie.

– Same day delivery to często niestandardowe przesyłki, w przypadku których klienci oczekują najwyższej jakości i niezawodności usługi. Rozstrzał jest duży - z naszych usług w Warszawie korzystają już na przykład firmy przesyłające sprzęt medyczny czy catering – dodaje Michał Bąk.

Coraz częściej z rozwiązania korzystają także klienci indywidualni. Same day delivery daje możliwość przesłania chociażby zapominanych kluczy, telefonu, notatnika czy pilota od bramy garażowej do pracy, domu czy szkoły. Usługa jest realizowana w systemie „od drzwi do drzwi”. Czas dostarczenia limituje tylko i wyłącznie odległość pomiędzy nadawcą a odbiorcą. O rynkowym sukcesie usługi, zdaniem firmy PickPack, decydują dwa czynniki: dostawa dużo wcześniej niż tradycyjny kurier i wysoka jakość, której poziom jest bolączką branży kurierskiej.

– Usługa sprawdza się świetnie w dużych ośrodkach miejskich. Warszawa czy Trójmiasto to idealny rynek dla podmiotów specjalizujących się w dostawie tego samego dnia. Mimo to wiele lokalnych sklepów internetowych w tych miastach wciąż nie posiada w ofercie dostaw w modelu same day delivery. Usługa jest wciąż na Polskim rynku nowością. Odbiegamy tu nawet od wielu miast naszego regionu, albowiem w Pradze tego typu usługi są już przyjętym standardem – twierdzi Michał Bąk.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,39

  • Śr

    3,11

  • Min

    2,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8059

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 557388

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.