Badanie: Zainteresowanie promocjami największe u osób z dochodami 3-7 tys. zł

Autor: dlahandlu.pl 12 czerwca 2017 14:38

Polacy aktywnie poszukują promocji – przeglądają gazetki promocyjne (także w formie elektronicznej), odwiedzają strony internetowe sklepów, korzystają z aplikacji agregujących oferty. Wybierając sklep, zwracają uwagę na ceny poszczególnych produktów oraz rabaty. Do regularnego poszukiwania informacji o okazjach przyznaje się aż 26% badanych (w tym 36% kobiet i 21% mężczyzn) - wynika z badania „Smart Okazje – zwyczaje zakupowe Polaków”.

Odsetek respondentów deklarujących zainteresowanie promocjami jest najwyższy wśród osób uzyskujących dochód na osobę wynoszący 3 000 – 7 000 zł:

-47% respondentów z dochodem 3 000 – 5 000 zł na osobę;
-37% z dochodem 5 000 – 7 000 zł na osobę.

Skłonność do poszukiwania promocji spada dopiero przy zarobkach na poziomie 10000 zł, a i tu ciągle 16% badanych przyznaje się do korzystania z okazji cenowych i rabatów.

Ponad ¼ respondentów potwierdza, że aktywnie poszukuje informacji o okazjach cenowych – przegląda gazetki promocyjne lub strony internetowe sieci handlowych, a także korzysta z aplikacji mobilnych gromadzących oferty sklepów. Z badania „Smart okazje – zwyczaje zakupowe Polaków” wynika, że promocjami i rabatami w szczególny sposób zainteresowani są konsumenci używający urządzeń mobilnych. Aż 61% z nich korzysta z okazji cenowych (wśród internautów niemobilnych deklaruje to jedynie 29% respondentów). Mobilni konsumenci są również bardziej aktywni w samodzielnym wyszukiwaniu promocji – regularnie robi to aż 36% z nich (dwukrotnie więcej niż w przypadku osób nie korzystających z urządzeń mobilnych). Aktywność ta przekłada się na listę czynników branych pod uwagę podczas zakupów. Mobilni konsumenci zwracają bowiem uwagę nie tylko na koszty, lecz także na duży wybór produktów, opcję darmowej dostawy, faktyczną wielkość obniżki i ceny danego przedmiotu w innych sklepach.

Respondenci korzystający z urządzeń mobilnych chętniej sięgają także po narzędzia usprawniające proces zakupowy:

- 39% z nich należy do przynajmniej jednego programu lojalnościowego (12% konsumentów niemobilnych);
-58% przegląda gazetki promocyjne – w większości (38%) w formie elektronicznej (34% konsumentów niemobilnych – w ich przypadku większą popularnością cieszą się gazetki drukowane).

21% mobilnych konsumentów deklaruje, że ma wyznaczony miesięczny limit wydatków. W analogiczny sposób miesięczny budżet planuje tylko 15% konsumentów niemobilnych.

Badanie zostało przeprowadzone przez sieć AdRetail we współpracy z Polskim Standardem Płatności (operatorem systemu płatności mobilnych BLIK) i agencją badawczą Mobile Institute. Badanie „Smart Okazje – zwyczaje zakupowe Polaków” przeprowadzono w dniach 23-29 maja 2017 roku. Wyniki zostały opracowane na podstawie odpowiedzi 2805 internautów. 

Podobał się artykuł? Podziel się!
KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,92

  • Śr

    5,50

  • Min

    1,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8644

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.