Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Badanie: Zapach skraca postrzegany czas oczekiwania w kolejce

Autor: pr 12 lipca 2016 11:13

74 proc. klientów decyduje się na wizytę w wybranym sklepie danej kategorii ze względu na zapach. Tylko 1% klientów nie zwraca na niego uwagi - wynika z badania Rentokil Initial przeprowadzonego wśród 3.750 klientów sklepów i hoteli na pięciu rynkach.

73 proc. respondentów badania Rentokil Initial przyznało, że zapachy wywołują w nich określone natychmiastowe wspomnienia lub emocje i działają silniej niż jakiekolwiek inne bodźce zmysłowe. Po powrocie do domu odtwarzają swoje wrażenia z pobytu w danym sklepie, hotelu czy innej aromatyzowanej przestrzeni. Aż 55 proc. respondentów deklaruje, że spędza mniej czasu w sklepie, w którym jest zniechęcający zapach.

Odpowiednio dobrany zapach potrafi wzmacniać wizerunek marki i budować lojalność klientów. Jak twierdzi cytowany w raporcie prof. Charles Spence, psycholog eksperymentalny z Uniwersytetu Oksfordzkiego i koordynator licznych projektów badawczych analizujących procesy dotarcia do człowieka informacji poprzez różne zmysły: „węch jest kluczem do naszych emocji i wspomnień, a zapach wywiera bardzo silny wpływ na nastroje oraz samopoczucie gości lokali handlowych i hoteli”.

Zapach pomaga w nawiązywaniu silniejszej relacji z klientem.

Przykłady z raportu Rentokil Initial dotyczące wpływu zapachu na postrzegany czas oczekiwania w sklepie potwierdzają również badania Erika Spangenberga z Uniwersytetu Kalifornijskiego dowodzące, iż aromatyzacja sklepu nie tylko pozytywnie wpływa na jego ocenę przez konsumentów, ale również buduje poczucie, że spędzili w nim mniej czasu, niż w rzeczywistości. Podobny efekt wywołało rozpylenie przyjemnego zapachu wśród oczekujących w kolejce klientów paryskiej Galerii Lafayette. Realnie klienci spędzili w niej 40 minut, ale mieli wrażenie, iż było to jedynie 25 minut.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,15

  • Min

    2,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9231

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.