Badanie: Zwiększa się popularność outsourcingu sił sprzedaży

Autor: dlahandlu.pl 22 maja 2019 09:43

Dobra opinia o branży i stale, choć powoli, rosnące zainteresowanie nią pośród przedsiębiorców i handlowców - takie wnioski przynosi druga edycja raportu poświęconego wizerunkowi usług outsourcingu sił sprzedaży w Polsce przygotowanego na zlecenie Grupy NDG.

Outscourcing jest dzisiaj codziennością polskiego biznesu. Delegować na zewnątrz można już niemal wszystkie procesy w firmie – od marketingu po sprzątanie – a outsourcing powoli zaczyna opanowywać także obszary słabo wcześniej eksplorowane, takie jak sprzedaż. To właśnie znajomości usług outsourcingu sił sprzedaży w Polsce i ich wizerunkowi poświęcony jest raport przygotowany przez Grupę NDG. 

Co się zmieniło? Przede wszystkim – popularność tej usługi stopniowo zwiększa się. O outsourcingu sił sprzedaży słyszało już 68,2 proc. ankietowanych przedsiębiorców i 62,7 proc. przedstawicieli handlowych, a pośród wszystkich uczestników badania powoli rośnie liczba tych, którzy mają w dorobku współpracę z firmą outsourcingową. W przypadku przedsiębiorców wynik ten wynosi obecnie 27 proc. (w 2017 – 25 proc.). Przedstawiciele mają w dorobku taką współpracę w 37,3 proc. (w 2017 roku - 30,4 proc.).

 Z outsourcingu sił sprzedaży korzysta zatem nadal mniejszość przedsiębiorców, natomiast ci, którzy się na niego decydują, w znacznej większości są z efektów zadowoleni. Aż 75 proc. przedsiębiorców i 63,2 proc. przedstawicieli określiło swoje doświadczenia w tym zakresie jako zadowalające, a 80 proc. ankietowanych z pierwszej grupy poleciłoby tę formę wsparcia swoim znajomym. Wśród przedstawicieli gotowość do polecania tej formy zatrudnienia innym deklaruje 73,9 proc. badanych.

Rozwojowi branży sprzyjają trendy rynkowe. Wsparcie firmy outsourcingowej może być odpowiedzią na problemy z rekrutacją, z jakimi zmaga się dziś wiele firm. Wyręczanie w rekrutacji to jedna z najczęściej udzielanych odpowiedzi przez przedsiębiorców zapytanych co zdecydowało o nawiązaniu współpracy z firmą outsourcingową. W raporcie z 2017 roku ta kwestia nie miała dla ankietowanych większego znaczenia. - Z drugiej strony trend mówiący o coraz węższej specjalizacji firm i pracowników, podnoszeniu kwalifikacji przy jednoczesnym otwarciu na współpracę z podmiotami zewnętrznymi sprzyja rozwojowi sektora zewnętrznego wsparcia sprzedaży – dodaje Jarosław Janiszewski. Zdaniem przedsiębiorców outsourcing zmniejsza też ryzyko ponoszone przez firmę i m.in. daje jej możliwość skupienia się na działalności podstawowej.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Andrzej 2019-05-23 13:49:01

    Obecnie firma czy to zajmująca się logistyką, transportem czy innymi branżami to korzysta z outsourcingu. Nie da się ukryć, że ułatwia to pracę firmy, ja sobie nie wyobrażam, by nie korzystać z usług profinformatyki. Mam dużą firmę i zajmowanie się wszystkimi typowo informatycznymi sprawami nie jest na mojej głowie. Ja tylko wykupuje u nich specjalne pakiety, one nie są drogie. W razie nieprzewidzianych sytuacji opiekę sprawuje nad firmą przypisany serwisant.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7053
Ilość aktualnych ofert: 0
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.