Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Baltona notuje spory wzrost przychodów, ale nadal ma stratę

www.portalspozywczy.pl 30 sierpnia 2013 14:15

W pierwszych dwóch kwartałach 2013 roku Baltona zwiększyła obroty o ponad 20 proc., w porównaniu do tego samego okresu poprzedniego roku, do 97,9 mln zł. Spółce udało się uzyskać dobry wynik pomimo stagnacji w liczbie odpraw pasażerów na polskich lotniskach. Jednocześnie Baltona zrealizowała stratę netto w wysokości 3,5 mln zł wobec straty netto 3,2 mln zł w analogicznym okresie 2012 r., co po wyeliminowaniu ujemnego podatku dochodowego w ubiegłym roku oznacza poprawę o 1,1 mln zł.

W pierwszym półroczu 2013 roku polskie lotniska, w których Baltona posiada swoje sklepy odnotowały spadek liczby odprawianych pasażerów średnio o 4,1 proc. Natomiast po wyłączeniu przychodów ze sprzedaży osiągniętych na lotnisku Chopina w Warszawie w okresie porównawczym 2012 r. grupa zanotowała wzrost sprzedaży o 34 proc.

Wypracowana przez grupę w pierwszym półroczu 2013 r. EBITDA wyniosła -261 tys. zł, co w stosunku do EBITDA z I kwartału 2013 r. w wysokości -1.998 tys. zł oznacza znaczną poprawę (o 1.737 tys. zł). Jeszcze bardziej wyraźna jest poprawa w stosunku do roku poprzedniego, kiedy wynik ten osiągnął wartość -2.239 tys. zł.
EBITDA "oczyszczona" z kosztów jednorazowych, w tym kosztów restrukturyzacji, ukształtowała się w okresie sprawozdawczym na poziomie 1.170 tys. zł.

- Wyniki uzyskane w pierwszym półroczu 2013 roku a zwłaszcza 20 proc. wzrost obrotów przy jednoczesnym spadku liczby pasażerów na polskich lotniskach, to efekt wytężonej pracy włożonej w zwiększenie powierzchni handlowych, podniesienie współczynnika konwersji pasażerów na klientów Baltony, a także zwiększenia wartości koszyka dokonywanych zakupów. Warto również zaznaczyć, że nasze zagraniczne inwestycje we Francji i na Ukrainie charakteryzują się rosnącą liczbą pasażerów kupujących w naszych sklepach - mówi Andrzej Uryga, prezes zarządu PHZ Baltona SA.

Jak tłumaczy, wynik finansowy grupy Baltona znajduje się pod dużym wpływem zdarzeń o charakterze jednorazowym, jak zawieszenie funkcjonowania lotniska w Modlinie, koszty restrukturyzacji, czy prowadzone inwestycje. - Dlatego wynik EBITDA z pominięciem tych kosztów wynosi 1.170 tys. zł. Warto również dodać, że większość otwarć nowych powierzchni handlowych zostało dokonanych jeszcze przed lub na początku wakacyjnego sezonu urlopowego, co daje możliwość poprawiania wyników w następnych kwartałach - dodaje.

Pierwsze półrocze 2013 roku to poza bieżącą działalnością operacyjną, także przygotowania do wakacyjnego sezonu turystycznego. Istotnymi projektami, które Grupa prowadziła w tym okresie były otwarcia nowych sklepów i kawiarni oraz zwiększenia powierzchni sprzedażowej w niektórych z dotychczas funkcjonujących sklepów.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    2,96

  • Min

    2,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9590

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.