Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Bankowcy i organizacje kartowe szukają pomysłów, jak zniwelować negatywne skutki obniżek interchange

Autor: dlahandlu.pl 7 maja 2015 13:10

Zdaniem uczestników konferencji Visa Futures, która odbyła się w Amsterdamie nowa sytuacja (m.in. dwukrotne obniżenie stawek interchange - red.) wymaga dostosowania się m.in. poprzez rozwój skali płatności, rozszerzanie współpracy z detalistami i firmami technologicznymi oraz dostarczanie bankom innowacyjnych instrumentów płatniczych, w tym zbliżeniowych i mobilnych.

Podczas konferencji Polska była podawana jako przykład kraju, który jako jeden z pierwszych doświadczył negatywnych konsekwencji krajowej, ustawowej regulacji opłat interchange.

- Dwukrotna, ustawowa regulacja, która kilkukrotnie obniżyła stawki opłaty interchange, stworzyła bardzo poważny problem dla sektora bankowego w Polsce. Inne kraje stają teraz przed podobnym wyzwaniem i dlatego poszukiwanie dróg wyjścia z sytuacji, którą musimy zaakceptować oraz wymiana pomysłów i doświadczeń pomiędzy bankami podczas konferencji Visa Futures niesie ze sobą dużą wartość merytoryczną – stwierdził Mieczysław Groszek, wiceprezes Związku Banków Polskich.

Przed koniecznością zmierzenia się z ogromną utratą przychodu staną wkrótce, po wejściu w życie regulacji europejskiej, inne kraje członkowskie Unii Europejskiej. Dlatego uczestnicy konferencji dużo uwagi poświęcili konieczności zwiększenia skali obrotu bezgotówkowego i szerokiemu wprowadzeniu innowacji ułatwiających konsumentom płacenie w różnych sytuacjach oraz rozwój sieci akceptacji. 

Zdaniem Szymona Wałacha w nowej sytuacji ważne jest promowanie używania kart zamiast gotówki, razem z detalistami, którzy obecnie są znacznie bardziej zainteresowani rozwojem płatności bezgotówkowych. Ważne będą także wspólne działania dotyczące infrastruktury płatności jak np. ofert kontekstowych Visa czy tokenizacji.

Mateusz Poznański z ING Banku Śląskiego stwierdził, że wierzy w urządzenia mobilne, które zwiększając co najmniej trzykrotnie liczbę interakcji z klientem, umożliwiają jego lepsze poznanie i zrozumienie oraz wzmacniają relację z nim.

Podkreślano, że płatności bezgotówkowe mają ogromny potencjał, gdyż nadal 70% płatności w Europie realizowanych jest przy pomocy gotówki.

 

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Jaca 2015-05-08 09:35:29

    Ojoj, biedne są te banki, obniżyli im stawki interchange, za co teraz prezesi będą kupować nowe samochody...

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553718

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.