BAS: Odbiór społeczny zaostrzenia zakazu handlu może być negatywny (zobacz analizę)

Autor: dlahandlu.pl 12 stycznia 2019 17:26

BAS: Odbiór społeczny zaostrzenia zakazu handlu może być negatywny (zobacz analizę) fot. Shutterstock

W ocenie dr Jolanty Adamiec, specjalisty ds. systemu gospodarczego z Biura Analiz Sejmowych "wyeliminowanie możliwości „obchodzenia” przepisów o zakazie handlu powinno mieć wydźwięk pozytywny", ale "biorąc pod uwagę, że przez dużą i stale rosnącą grupę społeczeństwa zakaz handlu w niedziele postrzegany jest negatywnie, odbiór społeczny takiej zmiany będzie raczej niekorzystny - czytamy w opinii oceniajacej skutki zmiany ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele i święta, umieszczonej na stronie sejm.gov.pl

W opinii wskazano, że "z czasem głosy przeciwne zakazowi handlu w niedziele zaczynają przeważać nad głosami go popierającymi. Najnowsze, przeprowadzone 27 listopada przez IBRiS badania na grupie 1100 Polaków odnoszą się do zakazu handlu we wszystkie niedziele i pokazują przewagę przeciwników takiego rozwiązania. 68% ankietowanych jest przeciwnych wprowadzeniu całkowitego zakazu handlu w niedziele (w tym 45% zdecydowanie, a 23% raczej przeciwnych), podczas gdy 28% popiera to rozwiązanie (w tym 19% zdecydowanie, a 9% raczej popiera). Badania te pokazują także szersze spektrum, odnosząc się do wyborów politycznych ankietowanych: 32% z nich wskazuje, że postulat przywrócenia handlu w niedzielę zachęciłby ich do głosowania na daną partię, a 35% - zniechęcił, choć 33% nie ma w tej sprawie zdania. Z badań wynika także, że aż 42% ankietowanych wyborców PiS chciałoby, by w przyszłości zakaz handlu został całkowicie zniesiony. Oczekuje tego także 77% zwolenników SLD, 53% wyborców Kukiz’15 oraz 60% popierających Koalicję Obywatelską.
Jednocześnie 47% respondentów uznaje, że dziś obowiązujące przepisy (dwie niedziele handlowe w miesiącu) są rozwiązaniem optymalnym, które powinno być kontynuowane. Biorąc zaś pod uwagę, że zdecydowana większość społeczeństwa jest przeciwna całkowitemu zakazowi handlu w niedziele można oczekiwać, że także nakładanie dalszych ograniczeń nie spotka się z pozytywnym odbiorem społecznym.

Poniżej pełna analiza BAS

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • La 2019-01-19 18:33:12

    Właściciel Żabki na konferencji u o. Rydzyka. Temat? Cyberbezpieczeństwo



    Przegląd prasy16 sty, 12:59250 599



    Foto: Jacek Domiński / ReporterFundusz CVC Capital Partners (należy do niego sieć sklepów Żabka) podpisał umowę o współpracy z o. Tadeuszem Rydzykiem



    Amerykański fundusz inwestycyjny CVC Capital Partners (należy do niego sieć sklepów Żabka) podpisał umowę o współpracy z o. Tadeuszem Rydzykiem - poinformowała "Gazeta Wyborcza". W najbliższy piątek zorganizują razem konferencję dot. cyberbezpieczeństwa.



    Jak informuje gazeta, konferencja pt. "Wyzwania XXI wieku, sojusz polsko-amerykański – Cyberbezpieczeństwo" odbędzie się w Wyższej Szkole Kultury Społecznej i Medialnej w Toruniu.



    W jej trakcie o. Tadeusz Rydzykpodpisze list intencyjny o współpracy z prezesem CVC Polska Krzysztofem Krawczykiem. CVC jest właścicielem sieci sklepów Żabka, a także spółki PKP Energetyka.



    Na konferencji Antoni Macierewicz



    Jednym z gości konferencji ma być Antoni Macierewicz. "Były szef MON zabierze głos w bloku >>Współpraca na rzecz cyberbezpieczeństwa w ramach NATO<<. Jego partnerem w dyskusji będzie Avi Corfas z firmy Skybox Security. To działająca w kalifornijskiej Dolinie Krzemowej spółka zajmująca się cyberbezpieczeństwem" - czytamy w "GW'.

    Zawartość cukru w cukrze 👏



ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    26,60

  • Śr

    18,67

  • Min

    13,87

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6846
Ilość aktualnych ofert: 296035

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.