Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Batalia o klienta ze Wschodu

Autor: www.dlahandlu.pl 13 września 2016 09:24

Batalia o klienta ze Wschodu fot. shutterstock

Potencjał Polski Wschodniej wraz z bonusem w postaci klientów zza wschodniej granicy już dawno dostrzegły zagraniczne sieci handlowe. Krajowe grupy starają się ograniczyć ich zapędy, a lokalni sprzedawcy mają własny patent na wschodniego klienta. O tym czy Polska Wschodnia to "eldorado" dla regionalnych firm handlowych porozmawiamy podczas Wschodniego Kongresu Gospodarczego w Białymstoku (22-23 września).

ZAREJESTRUJ SIĘ NA WSCHODNI KONGRES GOSPODARCZY!

Różnice między wschodnią a zachodnią Polską powoli zacierają się. Przyczyniają się do tego m.in. programy rządowe i unijne dotacje. Wschód Polski zaczyna kwitnąć, ale przede wszystkim wielką chęcią mieszkańców tych rejonów do tego, aby żyć lepiej – jak na zachodzie, ale pozostając u siebie - w pięknej i pełnej uroku Polsce Wschodniej.

Wschód też ma swoich „gigantów” handlowych

- Wschód kraju nie jest w tym momencie miejscem, w którym nic się nie dzieje, które dopiero otwiera się na handel i sieci handlowe. Sieci takie jak Eden (tysiąc sklepów), Topaz (sto sklepów, właściciel sieci Eden) czy Stokrotka (pięćset sklepów, głównie na wschodzie, z planami dalszego szybkiego rozwoju) od dawna zagospodarowują ten region. Rozwijają tam zarówno małe, jak i duże powierzchnie sklepowe. I na samych sklepach nie kończą - inwestują w stacje benzynowe, galerie handlowe czy budownictwo mieszkaniowe oraz alianse z innymi graczami, takimi jak sieć Piotr i Paweł, tradycyjnie kojarzoną z Wielkopolską. Utrudniają tym samym ewentualne plany wejścia międzynarodowych graczy na dotąd mało atrakcyjne lub też mało priorytetowe rynki w mniejszych lub większych miastach Polski Wschodniej. Grają też ewidentnie na lokalnych nutach, zarówno na poziomie samej oferty. Z jednej strony sprzedają wszystko co popularnie w całej Polsce, ale także lokalne produkty z regionu, wpisując się tym samym w jeden z głównych trendów na tym rynku – wyjaśnia Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot.

Jak podkreśla nasz rozmówca, oczywiście nie dotyczy to wszystkich graczy – Biedronka sukcesywnie rozwija swoją sieć w całej Polsce budując fizyczną dostępność swoich punktów, ale też tworząc gwarancję powtarzalności asortymentu – również tego z wyższej półki i do niedawna dostępnego tylko w delikatesach w dużych miastach.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9562

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 565497

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.