Batalia o klienta ze Wschodu

Autor: www.dlahandlu.pl 13 września 2016 09:24

Batalia o klienta ze Wschodu fot. shutterstock

Potencjał Polski Wschodniej wraz z bonusem w postaci klientów zza wschodniej granicy już dawno dostrzegły zagraniczne sieci handlowe. Krajowe grupy starają się ograniczyć ich zapędy, a lokalni sprzedawcy mają własny patent na wschodniego klienta. O tym czy Polska Wschodnia to "eldorado" dla regionalnych firm handlowych porozmawiamy podczas Wschodniego Kongresu Gospodarczego w Białymstoku (22-23 września).

Sieć już jakiś czas temu dostrzegła na Wschodzie nie tylko naturalny kierunek rozwoju, ale i szanse na przyciągnięcie do siebie klientów zza wschodniej granicy. Bliskość tych klientów, którzy regularnie przyjeżdżają na zakupy do Polski, niejako rekompensuje i uzupełnia mniejszy potencjał zakupowy klientów wschodniej Polski. Od początku grudnia 2014 r. obcokrajowcy spoza Unii Europejskiej mogą skorzystać z możliwości zwrotu podatku VAT za zakupy dokonane w sklepach z szyldem Biedronka. Wybrane placówki, w których dostępna jest ta usługa są oznakowane naklejką z logo Tax Free na drzwiach wejściowych, a klienci otrzymują ulotkę z wykazem miejsc, gdzie taka usługa jest świadczona. Obecnie takich sklepów Biedronki jest ponad 170. Są one zlokalizowane w województwach przygranicznych (podlaskim, lubelskim, pomorskim, podkarpackim, warmińsko-mazurskim), ale także w wielkopolskim, łódzkim i mazowieckim.

Zdaniem Magdaleny Sadal, starszego konsultanta w dziale doradztwa i badań rynkowych Cushman&Wakefield, nasycenie rynku jest ważnym elementem podejmowania decyzji o dalszej ekspansji sieci, ale nie jedynym. Istotnym zagadnieniem, z punktu widzenia rozwoju sieci sprzedaży, jest też szeroko rozumiana logistyka. Po dynamicznej ekspansji sieci handlowych w największych aglomeracjach przyszedł czas na mniejsze miasta. „Wschodniej ekspansji” pomaga ciągle poprawiana infrastruktura transportowa oraz konsekwentnie rosnąca siła nabywcza potencjalnych klientów. Wpływ ma również dobrze funkcjonująca sieć sprzedaży i zbudowana do jej obsługi logistyka.

Obrona lokalnego rynku

Przeciwwagą dla międzynarodowych gigantów jak właściciel sieci Biedronka, ale i dla krajowych dużych sieci, są spółdzielnie Społem, które mają swoje własne sposoby na klienta.

PSS Społem Białystok, która posiada obecnie 34 sklepy, niezmiennie realizuje strategię obrony udziału w rynku. Polega to na dążeniu do utrzymania obecnej pozycji oraz jej umacnianiu. - Z zasady nie dokonujemy przejęć obcych lokalizacji natomiast naszym celem jest ustawiczny rozwój sieci, dlatego też poszukujemy nowych lokalizacji pod sklepy. Nie jest to łatwe zadanie na lokalnym rynku, gdzie większą siłę przebicia mają sieci dyskontowe. Corocznie staramy się otwierać nowe placówki. Strategia, którą kierujemy się w codziennej działalności oraz w działaniach konkurencyjnych polega na kierowaniu do nabywcy kwintesencji jakości własnej produkcji oraz wysokiego poziomu obsługi i szerokiej oferty towarowej - mówi Janusz Kulesza, zastępca prezesa zarządu PSS Społem w Białymstoku.



WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,51

  • Min

    2,39

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6605
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 709

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.