Batalia o klienta ze Wschodu

Autor: www.dlahandlu.pl 13 września 2016 09:24

Batalia o klienta ze Wschodu fot. shutterstock

Potencjał Polski Wschodniej wraz z bonusem w postaci klientów zza wschodniej granicy już dawno dostrzegły zagraniczne sieci handlowe. Krajowe grupy starają się ograniczyć ich zapędy, a lokalni sprzedawcy mają własny patent na wschodniego klienta. O tym czy Polska Wschodnia to "eldorado" dla regionalnych firm handlowych porozmawiamy podczas Wschodniego Kongresu Gospodarczego w Białymstoku (22-23 września).

Spółdzielnia prowadzi permanentne badania marketingowe oparte na obserwacji i monitorowaniu oferowanego do sprzedaży asortymentu, porównywaniu poziomu cen, porównywanie walorów smakowych i organoleptycznych wyrobów. - Wnioski z obserwacji pomagają nam doskonalić nasz asortyment oraz produkty, tworzyć koncepcje promocyjne oraz dostosowywać poziom cen na wybrane grupy towarowe do poziomu oferowanego przez konkurencyjne firmy. Dbamy o to, aby oferowany produkt spełniał najwyższe wymogi jakościowe. Stawiamy na produkty markowe, znane i wysoko oceniane przez klientów. Rozwijamy przede wszystkim grupy towarów świeżych, które stanowią domenę naszej działalności handlowej: mięso świeże i wędliny oraz garmażerkę, ryby, pieczywo, nabiał, owoce i warzywa. Nasza uwaga skierowana jest przede wszystkim na doskonałą jakość i świeżość tych grup. Mamy w tych grupach przewagę konkurencyjną nad „sieciówkami” i to jest naszym niezaprzeczalnym atutem. Dobra marka, mianem której określane są nasze wyroby dają nam wysoką lokatę u odbiorców finalnych - wyjaśnia Janusz Kulesza.

Konsument poszukuje nowych impulsów

Radosław Kaczmarek podkreśla, że sieci które zainwestowały na wschodzie kraju w jasny sposób tworzą zarówno miejsca pracy, jak i rynek dla lokalnych dostawców, wychodząc poza sam handel. - Wspomniane już galerie handlowe czy sklepy o powierzchni supermarketów to lokalne miejsce zakupów, ale też spędzania czasu. Wszystko to wpływa w skali makro na większą siłę nabywczą, ale przede wszystkim poczucie stabilności, która owocuje wyższymi wydatkami na bieżącą konsumpcję. Poza tym trzeba pamiętać, że na słabo zurbanizowanych obszarach, małe miasta z ich rozwijającą się ofertą handlową, przejmują dużą część konsumentów, którzy do tej pory nie korzystali z oferty sklepów z Lublina, Białegostoku czy Warszawy (z powodów zarówno racjonalnych - odległość, jak i emocjonalnych), a w chwili obecnej mają do niej dostęp w przykładowym Sokołowie, Węgrowie czy Siemiatyczach. Co dodatkowo ważne, rynek w dużych miastach stopniowo staje się już nawet nie tyle nasycony a przesycony. Konsument poszukuje nowych impulsów i zachęt, a rynek wschodni jest w tym momencie jeszcze na etapie czerpania wzorców z tego wielkomiejskiego – wyjaśnia nasz rozmówca.


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 847

GORĄCE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 403880

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.