Beacony i remarketing jako wiodące trendy w omnichannel

Autor: pr 19 grudnia 2016 13:21

Beacony w sektorze handlu detalicznego przestały być jedynie nowością technologiczną, a stały się efektywnym sposobem na wyróżnienie na tle konkurencji. Analitycy z Google odnotowują, że do końca 2016 roku 85% topowych firm działających w sektorze handlu detalicznego ma zamiar wdrożyć w swoich przedsiębiorstwach technologie oparte na działaniu beaconów. Zgodnie z prognozami ABI Research, do 2019 roku na rynek dostarczonych ma być 60 mln urządzeń wyposażonych w technologię BLE (Bluetooth Low Energy).

Gdzie upatrywać szans związanych z beaconami i jak za ich pomocą zwiększać sprzedaż w szczególnie ważnym dla detalistów okresie przedświątecznym? Odpowiedzi są co najmniej dwie: analityka i remarketing. 

Technologia oparta na sygnale pochodzącym z beaconów udostępnia detalistom dane, które do tej pory zarezerwowane były jedynie dla branży e-commerce. Jej działanie można porównać do kodów śledzenia Google Analytics dla stron www - umożliwia ona pozyskiwanie informacji na temat ruchu klientów w sklepie stacjonarnym.

W służbie pozytywnych doświadczeń klienta
Rywalizacja na polu doświadczeń klienta to element, który do swoich działań wprowadziła już część sprzedawców, a jaki już niedługo stanie się podstawą w budowaniu przewagi konkurencyjnej podmiotów rynkowych. Pozytywne doświadczenia klienta pozwalają konkurować nie tylko ceną czy asortymentem, ale również czynnikami, które w sposób mniej bezpośredni dotyczą procesu sprzedaży. Do tych należy m.in. obsługa klienta, która jak pokazują badania jest drugim co do ważności czynnikiem warunkującym ponowne zakupy w danej placówce (raport American Express). Jednak na trosce o wysoki poziom obsługi klienta marketing experience się nie kończy. To, czym jeszcze podmioty handlowe mogą konkurować na poziomie doświadczeń klienta, to również spersonalizowana komunikacja marketingowa. 

Komunikat reklamowy dzisiaj to nie tylko narzędzie służące promocji określonej grupy towarów czy konkretnej obniżki cenowej, ale także sposób na zwiększenie wygody zakupów i oszczędzanie czasu konsumentów. Klient otrzymuje dopasowane do swojego profilu komunikaty, w tym także te nawigujące go po sklepie i pomagające znaleźć wyszukiwane produkty czy oferty. Takie działania pozwalają przede wszystkim stworzyć trwałą więź konsumenta z detalistą, zbudować zaufanie do marki i zwiększyć lojalność, a w efekcie pobudzić zainteresowanie ofertą i osiągnąć wyższą sprzedaż.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    13,98

  • Śr

    8,06

  • Min

    4,95

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8016

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 557388

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.