Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Beacony pomagają mocniej zaangażować klientów

Autor: dlahandlu.pl 25 kwietnia 2016 10:57

Beacony pomagają mocniej zaangażować klientów fot. Digital Virgo

Dane zbierane przez beacony z założenia ograniczają się do aktywności klienta w polu działania nadajników, w związku z tym nie są danymi drażliwymi. Tak zdobyte informacje dotyczą tego, jak często ktoś odwiedza nasz sklep, przy jakich półkach najczęściej się pojawia i jak długo przy nich przebywa - przekonują przedstawiciele Digital Virgo.

Dzięki temu możemy pozyskać niezwykle ważną informację – co interesuje naszego klienta. Zdobycie takiej wiadomości w inny sposób jest w zasadzie niemożliwe, ponieważ większość badań deklaratywnych może być przekłamanych.

Zdobyte informacje pomogą lepiej zaangażować klientów i jeszcze lepiej odpowiadać na ich indywidualne potrzeby.
Nasza klientka najczęściej przebywa przy szafach dla młodych matek? Przy kolejnej wizycie, po przysłowiowe waciki, możemy jej przypomnieć o nowościach dla noworodków. Nasz klient regularnie odwiedza dział ogrodniczy? Podczas następnej wizyty po np. żarówkę, możemy poinformować go o promocji na meble ogrodowe.
Wiadomość dobrze spersonalizowana na pewno zachęci klienta do odwiedzin we wskazanych obszarach sklepu, ponieważ będzie odpowiadać na zapotrzebowanie konsumenta.
Jak dodatkowo można wykorzystać beacony? Do łatwej nawigacji, a w zasadzie do pokazania, że proponowany przez nas produkt jest na wyciągnięcie ręki. Dwa regały dalej, na półce obok albo z konkretnym wskazaniem miejsca (z dokładnością do parunastu centymetrów).

Korzystając z definiowania kampanii (czas trwania, format, targetowanie, geotargetowanie, capping, akceptację i uruchomienie kampanii), oraz ścisłego zarządzania (czyli możliwość testów oraz optymalizacji kampanii, wprowadzenie zmiany formatu i treści) a także analizy wskaźników kampanii (określenie ilości wyświetleń, ilości kliknięć z podziałem na format, region etc.) można w pełni wykorzystać potencjał płynący z pozyskanych danych.

Często ciężko jest przekonać klienta od pobrania aplikacji sklepu, a jeszcze ciężej zachęcić go, do jej trzymania na telefonie. Ograniczona pamięć i duża mobilność (zakupy w różnych lokalizacjach) wcale nie zachęcają klientów do instalowania, a następnie regularnego korzystania z aplikacji, które nie są niezbędne.
Najlepszym rozwiązaniem, byłoby adaptowanie już istniejących aplikacji do technologii beacon przez specjalny kod, który można dodać do aplikacji w każdym momencie. Rozwiązanie to umożliwia wstawienie kodu także do aplikacji innych, niż zakupowe.

Przed beaconami jeszcze wiele wyzwań, w tym najważniejsze obronić swoją pozycję. Są jednak sposoby, które mogą w tym pomóc.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,49

  • Śr

    6,88

  • Min

    5,78

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9380

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.