Bezpieczeństwo instalacji chłodniczych w czasie niedziel z zakazem handlu

Autor: dlahandlu.pl 13 lipca 2018 16:26

Bezpieczeństwo instalacji chłodniczych w czasie niedziel z zakazem handlu fot. Maurycy Szwajkajzer

Niedziele bez handlu mają wpływ na całość funkcjonowania przedsiębiorstwa handlowego. Od personelu po technologię. Jaki wpływ "ten przestój" wywiera na działanie instalacji chłodniczych w sklepach - analizuje Maurycy Szwajkajzer z firmy ENRECO.

W czasie kiedy sklep jest zamknięty instalacja chłodnicza nie pracuje ani lepiej ani gorzej. Obciążenie cieplne jest zazwyczaj mniejsze, ale to nie ma znaczącego wpływu. Istotna jest jednak różnica w szybkości reakcji na ewentualne usterki -  obecnie przez jeden dzień w tygodniu system chłodniczy jest pozostawiony bez jakiejkolwiek uwagi. Znane są przypadki kiedy to z przyczyn zupełnie zewnętrznych wyłączały się całe instalacje chłodnicze (na przykład z powodu braku zasilania) a reakcja następowała dopiero w poniedziałek rano, bo nie było nikogo kto mógłby poinformować serwis o zaistnieniu usterki.
Tradycyjne systemy alarmowania o usterkach mają szereg „wąskich gardeł”, co może skutkować zbyt późną reakcją na brak chłodzenia. Pośród nich można wymienić: brak komunikacji zewnętrznej układu alarmowego; zależność układu alarmowego od zasilania lub komunikacji (np. modemy); brak powstania alarmu mimo zbyt wysokiej temperatury; przestarzały lub niejednorodny system sterowania. Niestety nawet nowoczesny system sterowania nie gwarantuje bezpieczeństwa w razie usterki, w czasie kiedy nie ma personelu w sklepie.

- Rozwiązania są dwa. Można doposażyć istniejący system, tak aby zwiększyć jego bezpieczeństwo lub zainstalować w obiekcie „czarną skrzynkę instalacji chłodniczej”. Czarna skrzynka zawiera podtrzymanie napięcia, zbiera alarmy z całej instalacji chłodniczej, kontroluje stan zasilania elektrycznego oraz ma własny modem GSM z możliwością wysyłania e-maili i sms’ów. Najlepsze z nich mają także aplikacje na telefon ułatwiające obsługę – wyjaśnia Maurycy Szwajkajzer z ENRECO.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    13,49

  • Śr

    6,92

  • Min

    4,44

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9024

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.