Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Bezpieczeństwo żywności zależy od właściwego magazynowania i dystrybucji

Autor: PAP 2 lipca 2015 18:40

Bezpieczeństwo żywności i jej konsumentów zależy również od jej właściwego magazynowania, ekspozycji i dystrybucji - przekonuje Polska Federacja Producentów Żywności, która wspólnie z Państwową Inspekcją Sanitarną będzie edukować w tym zakresie dystrybutorów i sprzedawców.

Kampania informacyjna Polskiej Federacji Producentów Żywności "ABC Dobrego Magazynowania" dotyczy przede wszystkim zasad przechowywania i ekspozycji napojów, wód i soków, a skierowana jest do wszystkich placówek handlowych w Polsce, które mają w ofercie tego typu produkty. Kampanię, która potrwa do końca listopada, swoim honorowym patronatem objął Główny Inspektor Sanitarny.

Zasady te to: sprawdzanie jakości i opakowania produktu już podczas dostawy, przechowywanie ich w suchym i chłodnym miejscu, unikanie wystawiania ich na promienie słoneczne, zachowanie należytych odstępów od ścian i nieskładowanie ich na podłodze, składowanie ich z dala od produktów wydzielających intensywne zapachy (np. Proszków do prania), przestrzeganie zasady "pierwsze traci ważność - pierwsze wychodzi" (first expire - first out), przestrzeganie terminów przydatności do spożycia i usuwanie przeterminowanych produktów, przestrzeganie bezpiecznej wysokości składowania, zabezpieczenie produktu przed kurzem, pyłem, insektami, gryzoniami oraz kategoryczny zakaz sprzedaży uszkodzonych, podejrzanych, przeterminowanych lub zwróconych do reklamacji produktów.

"Żywność, jej jakość i bezpieczeństwo jest sprawą bardzo wrażliwą. Celem naszej kampanii jest zapewnienie konsumentowi końcowemu produktu o niezmienionych właściwościach, o dobrej jakości i przede wszystkim bezpiecznego. Każdy z nas powinien mieć pewność, że to co bierze z półki, było dobrze przechowywane, a to co jest w środku, jest dokładnie tym co powinno być" - mówił dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności (PFPŻ), Andrzej Gantner.

Zdaniem Gantnera od przestrzegania zasad bezpiecznego magazynowania przez pracowników zarówno hurtowych, jak i detalicznych dystrybutorów żywności, zależy również wizerunek producentów, których konsumenci w pierwszej kolejności obarczają odpowiedzialnością za obniżoną jakość produktów, która może jednak być skutkiem ich złego przechowywania.

Jak dodał, kampania jest skierowana do ponad 100 tys. podmiotów, które dystrybuują napoje, wody i soki. W jej ramach, PFPŻ chce promować dziesięć prostych zasad bezpiecznego magazynowania, które wynikają również z polskiego prawa. "Dobre praktyki to najprostszy system, który dociera do przedsiębiorców. Dociera o wiele szybciej niż przepisy prawa, ponieważ jest ubrany w kilka bardzo prostych zasad, które zrozumie każdy. Co więcej system jest całkowicie dobrowolny i opiera się na zasadzie - jeśli chcesz, aby konsumenci wracali do twojego sklepu, stosuj te zasady" - wyjaśniał Gantner.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    2,99

  • Min

    2,39

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553718

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.