BGŻ BNP Paribas: Wpływ konsumentów na branżę spożywczą będzie coraz większy

Autor: dlahandlu.pl 31 lipca 2018 10:23

BGŻ BNP Paribas: Wpływ konsumentów na branżę spożywczą będzie coraz większy Bartosz Urbaniak, członek zarządu BGŻ BNP Paribas. Fot. Żelazna Studio

Młode pokolenie i kobiety będą kształtować zwyczaje żywieniowe na świecie – oceniają analitycy Banku BGŻ BNP Paribas w raporcie poświęconym przyszłości globalnego sektora rolniczego i spożywczego.

- Przedstawiciele młodego pokolenia i kobiety - niezależnie od ich wieku - są to grupy przykładające dużą wagę do jakości jedzenia, aktywnie szukające informacji o właściwościach odżywczych. Źródłem ich wiedzy już wkrótce będą lokalne społeczności oraz w większej mierze media społecznościowe. Można zatem stwierdzić, że wpływ konsumentów na branżę spożywczą będzie większy niż kiedykolwiek – mówi Bartosz Urbaniak, szef Bankowości Agro BNP Paribas na Europę Środkowo-Wschodnią i Afrykę. 

Zdaniem autorów raportu „Przyszłość globalnego sektora rolno-spożywczego”, rosnąca świadomość konsumentów, szczególnie tych młodych, objawiać się będzie m.in. wzrostem zainteresowania dobrostanem zwierząt i tym, jak traktowane są przez firmy spożywcze. Może to skłonić konsumentów do zainteresowania się alternatywnymi, bogatymi w białko produktami, jak tofu czy owoce morza. 

- Klasyczne źródła białka pierwszej generacji to soja, groszek i serwatka, jednak coraz większą rolę odgrywać będą źródła drugiej generacji, jak wodorosty, ryż, rzepak, a na horyzoncie widać już trzecią generację - owady, algi, pływające rośliny wodne oraz biologiczne źródła syntetyczne. Rosnąca świadomość społeczna wywiera presję na firmy, aby postępowały w sposób bardziej odpowiedzialny społecznie oraz pojmowały tworzenie wartości jako długofalową inwestycję w społeczeństwo– tłumaczy Bartosz Urbaniak. 

Bank wskazuje też na wzrost emancypacji i siły nabywczej kobiet jako istotny czynnik kształtujący przyszłość branży spożywczej. Kobiety nie tylko zarabiają coraz więcej (w skali światowej 12 bln USD rocznie), ale również kontrolują istotną część wydatków gospodarstw domowych -  ok. 20 bln USD w rocznych wydatkach konsumpcyjnych (Global Gender Gap Index 2017, World Economic Forum). Co więcej, szacuje się, że w ciągu najbliższych pięciu lat zarobki mogą wzrosnąć do 18 bln USD, a kontrolowane przez kobiety wydatki gospodarstw domowych do 28 bln USD. 

- Te procesy są bardzo istotne dla systemu żywności, ponieważ badania pokazują, że większa kontrola w rękach kobiet w zakresie wydatków gospodarstw domowych oznacza rosnące wydatki na żywność, zdrowie, edukację oraz ubrania dla dzieci. Kobiety są także bardziej skłonne do zmiany swoich nawyków żywieniowych. Jeżeli są aktywne zawodowo, częściej sięgają po przetwarzane posiłki gotowe do spożycia, ale jednocześnie zdrowe – dodaje Bartosz Urbaniak.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6083

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.