PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Biedronka dostosowuje ofertę do portfeli Polaków, ale nie przestanie być dyskontem

Autor: dlahandlu.pl, PB 6 września 2019 10:14

Biedronka dostosowuje ofertę do portfeli Polaków, ale nie przestanie być dyskontem Fot. Biedronka

Rynek handlu w Polsce zmienia się, podobnie jak polski konsument. Mamy coraz grubsze portfele i od sieci handlowych oczekujemy coraz więcej. W odpowiedzi na te zmiany Biedronka modernizuje sklepy, dostosowuje ofertę wprowadzając produkty premium i wchodzi w prestiżowe lokalizacje. Jednak dyskontem być nie przestanie.

Przypomnijmy, we wrześniu ubiegłego roku sieci Biedronka oraz Piotr i Paweł uzgodniły, że Jeronimo Martins przejmie od poznańskiej sieci pięć placówek. Szyld zmieniły sklepy w Kaliszu (ul. Młynarska), Wrocławiu (ul. Grabiszyńska i ul. Dokerska),Tychach (ul. Towarowa) oraz Poznaniu (ul. Szwedzka). Większość z nich stanowią lokalizacje w centrach i galeriach handlowych.

To tylko jeden z przykładów działań, które świadczą o premiumizacji sieci należącej do Portugalczyków. Na rynku handlowym Biedronka już od lat podciąga się coraz wyżej. W ciągu dwóch ostatnich lat zmodernizowała sklepy, według bardziej nowoczesnego konceptu 2.0, wprowadza produkty z górnej półki (marka własna goBIO i go VEGE, produkty z certyfikatem Ecolabel), a pół roku temu poinformowała, że uruchomi sklepy w mniejszym formacie (400-500 mkw.). Pojawia się pytanie, czy segment premium zaczyna być w zasięgu Biedronki?

Droga do Eldorado

Jak zauważa Piotr Bogusz, analityk DM mBanku, Biedronka już od kilku lat nie jest typowym dyskontem. Jest to koncept pomiędzy dyskontem a supermarketem – oferuje więcej produktów, w tym większy udział produktów premium, ale marki własne mają wciąż dużo miejsca na półce.

- Jeśli by porównać Biedronkę sprzed 20 lat i obecną, to okazałoby się, że to dwa zupełnie różne sklepy. Tamta Biedronka to był typowy dyskont. Obecnie, sieć nie rezygnuje z percepcji niższej ceny, ale też wprowadza szerszą ofertę oraz mocno inwestuje w tzw. „consumer experience” – mówi Piotr Bogusz.

Podobnego zdania jest Maria Mickiewicz, analityk Pekao Investment Banking. Zauważa ona, że wraz ze spadkiem bezrobocia, silnym wzrostem płacy minimalnej i ogólnie rosnącymi wynagrodzeniami w gospodarce, a także dzięki silnemu wsparciu poprzez rządowy Program 500+, siła nabywcza polskiego konsumenta znacząco rosła w ostatnich latach. Obserwowaliśmy również pewne zmiany w koszyku zakupowym konsumenta, który niekoniecznie kupował więcej, ale sięgał też po droższe produkty. Mimo to, pozycja dyskontów w naszym kraju nie osłabiła się.

- Biorąc pod uwagę solidne wzrosty sprzedaży LFL generowane przez sieć Biedronka zwłaszcza w latach 2016-2017, nie zakładałabym spadku znaczenia segmentu dyskontowego. Ważne w tej kwestii wydaje się stopniowe dostosowywanie oferty dyskontów do zmieniających się potrzeb klienta, co obserwujemy w Biedronce, czyli mocna oferta w warzywach i owocach, zmieniająca się oferta produktów tzw. ‘in-and-out”, czy też pojawiające się produkty z kategorii premium. Dyskonty utrzymują cały czas ograniczony asortyment, który z założenia ma szybko rotować, co jest głównym wyróżnikiem tego formatu, ale starają się tak modyfikować ofertę i urozmaicać ją promocjami, by stale przyciągać klienta – mówi Maria Mickiewicz.


  • KKND 2019-09-10 09:08:35

    a największe korporacje spożywcze i kosmetyczne nadal swoje: "to oferta dla dyskontów", "to cena tylko w dyskontach" "to pojemność dedykowana dla dyskontów" "wie Pan takie warunki mają tylko dyskonty" dyskonty dyskonty dyskonty ot przez ostatnie lata rynek FCMG mocno się zmienił, a te koncerniaki dalej swoją nieudolność w negocjacjach z największym detalistom w Polsce tłumaczą jednym słowem "dyskont". Ile jeszcze sklepów musi się zamknąć żeby zauważyli, że takie dysproporcje w podejściu do rynku napędza sprzedaż jednym i podcina nogi innym... wolny rynek? nie. zwyczajne zaniechania, schematyczne podejście i wygoda

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,89

  • Śr

    3,36

  • Min

    2,51

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7962
Ilość aktualnych ofert: 499698

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.