Biedronka dostosowuje ofertę do portfeli Polaków, ale nie przestanie być dyskontem

Autor: dlahandlu.pl, PB 6 września 2019 10:14

Biedronka dostosowuje ofertę do portfeli Polaków, ale nie przestanie być dyskontem Fot. Biedronka

Rynek handlu w Polsce zmienia się, podobnie jak polski konsument. Mamy coraz grubsze portfele i od sieci handlowych oczekujemy coraz więcej. W odpowiedzi na te zmiany Biedronka modernizuje sklepy, dostosowuje ofertę wprowadzając produkty premium i wchodzi w prestiżowe lokalizacje. Jednak dyskontem być nie przestanie.

Z ladą czy bez?

W pięciu lokalizacjach przejętych po Piotrze i Pawle, Biedronka zachowała delikatesowy element sklepu, oferując oddzielne lady z mięsem i wędlinami, serami, a także wyrobami garmażeryjnymi. Obecnie sklepy sieci Biedronka nie oferują sprzedaży mięsa, wędlin czy wyrobów garmażeryjnych na wagę, w oddzielnych stoiskach z obsługą sprzedawcy. Biedronka testowała tę usługę w 2014 roku, otwierając testowe stoiska "Mięsny", jednak nie wprowadziła powszechnie tego rozwiązania.

Zdaniem analityków, lada mięsna to element typowo premium, jednak generuje koszty i wymaga bardziej skomplikowanej logistyki. A zatem, wątpliwe, by sieć Biedronka wprowadziła go powszechnie.

- Biedronka przeprowadziła pilotaż kilka lat temu i w niektórych sklepach te lady zostały, jednak nie podjęto też decyzji o rozwinięciu takiego konceptu – mówi Piotr Bogusz. - Lady mięsne z pewnością zapewniłyby dalszą premiumizację Biedronki, jednak generowałyby szereg problemów po stronie logistycznej. Sekret dyskontów polega m.in. na prostej logistyce – zamówienia towarów paczkowanych łatwiej przewieźć, przechować oraz rozpakować na sklepie. Moim zdaniem, w nowych, mniejszych sklepach Biedronki mogłyby pojawić się lady mięsne, jednak z pewnością dla samej sieci byłoby to pewne wyzwanie logistyczne – dodaje.

Maria Mickiewicz zauważa, że lada mięsna wymaga dodatkowej obsługi, a więc wzrastają koszty obsługi takiej placówki w przeliczeniu na metr kwadratowy. - Taka placówka musiałaby zatem przyciągać więcej klientów i sprzedawać więcej z metra kwadratowego, żeby utrzymać marże w ujęciu procentowym, bez zmiany polityki cenowej. To są jednak na tym etapie jedynie testy na wybranych sklepach. Jeronimo Martins nie komunikowało do tej pory żadnych planów większych zmian jeśli chodzi o format sklepów (choć oczywiście pojawiają się lokalizacje premium w dużych miastach), ani także jeśli chodzi o politykę cenową. Priorytetem spółki pozostaje konkurencyjność cenowa – podkreśla analityk Pekao Investment Banking.


  • KKND 2019-09-10 09:08:35

    a największe korporacje spożywcze i kosmetyczne nadal swoje: "to oferta dla dyskontów", "to cena tylko w dyskontach" "to pojemność dedykowana dla dyskontów" "wie Pan takie warunki mają tylko dyskonty" dyskonty dyskonty dyskonty ot przez ostatnie lata rynek FCMG mocno się zmienił, a te koncerniaki dalej swoją nieudolność w negocjacjach z największym detalistom w Polsce tłumaczą jednym słowem "dyskont". Ile jeszcze sklepów musi się zamknąć żeby zauważyli, że takie dysproporcje w podejściu do rynku napędza sprzedaż jednym i podcina nogi innym... wolny rynek? nie. zwyczajne zaniechania, schematyczne podejście i wygoda

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 827
Ilość aktualnych ofert: 437258

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.