Biedronka drugą najcenniejszą marką polską. Poczta Polska z największym awansem

Autor: dlahandlu.pl, za Rzeczpospolitą 23 lutego 2018 11:42

Marka Biedronka znalazła się na drugim miejscu najcenniejszych polskich marek – wynika z rankingu opracowanego przez Rzeczpospolitą. Brand Biedronki został wyceniony na 3,85 mld zł.

Wartość marki Biedronka wzrosła o 1 proc., wobec ubiegłego roku. Jednak plasujący się na pierwszym miejscu PKN Orlen powiększył wartość swojego brandu aż o 20 proc., do 4,7 mld zł.

Obie firmy nie zmieniły miejsca w klasyfikacji, wobec ubiegłego roku.

Wśród pierwszej dziesiątki niespodziewanie znalazła się Poczta Polska, która awansowała aż  z miejsca 114 na 7. Według wyliczeń Rzeczpospolitej, wartość tej marki wzrosła w ciągu roku o 1771 proc., do 1,96 mld zł, z 105 mln zł rok wcześniej.

Jak tłumaczą twórcy rankingu, podstawowym kryterium selekcji marek jest ich polskość, rozumiana jako miejsce narodzin znaku towarowego. W rankingu można zatem znaleźć marki należące dziś do polskiego kapitału, ale również mające zagranicznych właścicieli, np. Biedronkę (Jeronimo Martins), Wedla (Lotte) czy Winiary (Nestle).

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Zorro 2018-02-23 16:00:12

    Gratulacje dla autorów raportu! Jak można narodowi wciskać takie bzdury, Biedronka to Portugalia itd. Polka marka, to marka należąca w 100% do polskiego kapitału - Panowie litości, nie róbcie zamieszania w głowach przeciętnemu konsumentowi, bo co sobie obcy kapitał pomyśli... że jesteśmy jako naród tumanami!

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,99

  • Śr

    8,60

  • Min

    3,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8311

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.