Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Biedronka i Lidl bez żywego karpia w ofercie

Autor: Onet.pl 17 grudnia 2014 12:52

Średnio, według szacunków ekspertów, o 50 groszy do nawet złotówki. W tym roku za kilogram karpia zapłacimy 9,99 zł. Na najbardziej atrakcyjne ceny ryby, jak co roku, można liczyć w super i hipermarketach - informuje Onet.pl.

Najtaniej rybę na wigilijny stół kupimy w Carrefourze. W aktualnej ofercie żywy karp z polskiej hodowli kosztuje 8,99 zł. W Tesco za rybę zapłacić trzeba 9,99 zł. Ze sprzedaży żywej ryby, podobnie jak w roku ubiegłym, zrezygnowały sieci Lidl i Biedronka. Obie zasłaniają się względami humanitarnymi. Lidl na pocieszenie oferuje świeże płaty z karpia, niemrożone. Kosztują 9,99 zł za kilogram. Biedronka do oferty włączyła natomiast filety. Kilogram kosztuje 19,90 zł - czytamy w Onecie.

Jeszcze w 2012 roku za kilogram żywej ryby trzeba było zapłacić średnio 13 zł, a nie brakowało sklepów, które oferowały je po cenie 17 zł. Był to wynik niskiej produkcji, na co wpływ w głównej mierze miała pogoda. To od niej w największym stopniu zależy wynik hodowli. W tym roku dopisała, dlatego na rynek trafi nawet 4 tys. ton karpia więcej niż w latach ubiegłych.

Klienci mają powody do zadowolenia, mniejsze producenci ryb. Ceny, które dyktują wielkie sieci handlowe, są znacznie poniżej kosztów produkcji. Hodowcy coraz częściej mówią, że produkcja karpia staje się nieopłacalna. Jest i kosztowna, i długotrwała.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9592

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553718

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.