Biedronka i Lidl – jakie zabiegi ekspozycyjne różnią obie sieci?

Autor: dlahandlu.pl 26 października 2017 10:22

- Dzisiejszy dyskont to mix sklepu convenience, czyli położonego blisko, otwartego od rana do późnego wieczora i oferującego podstawowe produkty, z atrakcyjnymi cenami oraz ofertą towarów z wyższej półki, których nie znajdziemy w „zwykłym” sklepie. Taki kierunek rozwoju Lildl i Biedronka próbują wzmacniać stosując określone zabiegi ekspozycyjne – ocenia przedstawiciel Pro Business Solutions.

Biedronka stworzona w Polsce przez Mariusza Świtalskiego, od dawna jest zarządzana przez portugalską firmę Jeronimo Martins. W Polsce posiada ponad 2.750 sklepów, które  generują ponad 43 mld sprzedaży. Lidl z kolei ma korzenie niemieckie. W Polsce posiada ponad 600 sklepów, ze sprzedażą roczną 14 mld zł. Jest jednocześnie częścią sieci liczącej ponad 10.000 sklepów działających w niemal całej Europie, a od tego roku również w USA.

- DYSKONT z definicji ma być sklepem prostym, oferującym dokładnie dobrany asortyment w najniższej cenie, a jego wygląd ma wspierać wizerunek niskich cen, czyli ma być skromny. Większość  produktów jest sprzedawana wprost z kartonów wystawionych na prostych regałach. Okazuje się jednak, że taka definicja sklepu dyskontowego widnieje już tylko w książkach. Obecnie, tego typu sklepy w sposób przemyślany podciągają swój wizerunek, zarówno na poziomie oferty, jak i wyglądu sklepu – mówi Wiktor Miałkowski, partner w Pro Business Solutions.

- Dzisiejszy dyskont to mix sklepu convenience, czyli położonego blisko, otwartego od rana do późnego wieczora i oferującego podstawowe produkty, dyskontu z atrakcyjnymi cenami oraz delikatesów, z ofertą towarów z wysokiej półki, których nie znajdziemy w „zwykłym” sklepie - dodaje.

I właśnie taki kierunek obie sieci próbują wzmacniać, również na poziomie wyglądu sklepów, co z kolei uwidacznia pewne różnice i to w kilku aspektach. Przykładem może być nowa Biedronka otwarta wiosną w Wilkasach koło Giżycka i Lidl w Grodzisku Mazowieckim, który przeszedł całkowitą wymianę mebli i stylizacji wnętrza w trakcie ostatnich wakacji.

W Biedronce można zauważyć południowe podejście do projektu wnętrza, a więc połączenie różnych kolorów i wzorów mebli, zróżnicowaną komunikację marketingową na poziomie czcionek na zwieńczeniach regałów i użytych technologii ich wykonania. W całym sklepie dominuje kolor żółty, który jest oczywiście kolorem sieci.

Część regałów zastosowana w sklepie należy to tych najprostszych. Kontrastują one z czarnymi regałami z ekspozycją alkoholi, które zazwyczaj w tym wykonaniu pojawiają się jedynie w delikatesach. Właśnie na poziomie oferty alkoholi widać pierwszą różnicę pomiędzy Biedronką a Lidlem. W  pierwszej  ekskluzywnie wyeksponowano zarówno wino, jak i alkohole mocne, tymczasem w Lidlu rozwiązania ekspozycyjne premium, zastosowano wyłącznie w sekcji win.

KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.
  • znudzony klient 2017-10-29 14:04:52

    Jaskrawe plakaty, feeria kolorów, towar porozkłady byle gdzie i byle jak - nie dziękuję, wybieram sklepy w których panuje porządek.

  • seb. 2017-10-26 23:43:46

    "kolor czarny kojarzy się z podświadomie z produktem premium"

    bardzo głębokie i eksperckie przemyślenia... co za dno...

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    13,49

  • Śr

    6,92

  • Min

    4,44

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8644

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.