Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Biedronka, Lidl i Tesco to najbardziej medialne sieci handlowe

Autor: Instytut Monitorowania Mediów 3 listopada 2016 11:42

Przydział miejsc na medialnym podium od początku 2016 roku pozostał niezmienny. Według modułu analitycznego IMM, ranking TOP 10 branży handlowej w III kwartale otwierają Biedronka (32,9 proc.), Lidl (23 proc.) i Tesco (15,6 proc.).

Procentowy udział Biedronki w TOP 10 wzrósł w porównaniu z pierwszym półroczem 2016 roku o kilka procent. Lidl pozostał na niezmienionym poziome, a Tesco pojawiło się w nieco mniejszej liczbie publikacji. Pierwszą dziesiątkę najsilniejszych medialnie marek z branży handlowej zamykają Piotr i Paweł (3%) oraz Real i Intermarche (obie sieci po 2,3%).

Podobnie jak w całym pierwszym półroczu, najwięcej dyskusji o sieciach handlowych toczyło się na Facebooku i Twitterze. Dzięki aktywnej obecności mediach społecznościowych sieci handlowe mogą szybko dotrzeć z ofertą do potencjalnych klientów, inspirować i moderować dyskusje o własnych produktach oraz reagować na trendy. Warto jednak zaglądać nie tylko do źródeł gromadzących największą liczbę informacji, ale i śledzić najbardziej angażujące publikacje.

Jak wynika z analiz IMM, wzmianki na temat marki Carrefour, które zebrały najwięcej polubień, udostępnień i komentarzy pojawiły się jednak nie na Facebooku, czy Twitterze, lecz na Instagramie. Przodują młodzi blogerzy i vlogerzy. Post youtubera Patryka Woźniaka o tablecie kupionym w Carrefourze zyskał blisko 25 tysięcy polubień.

Sama marka Carrefour również prowadzi aktywne działania na Instagramie. Dużą popularnością cieszą się m.in. filmy z przepisami kulinarnymi, w których wykorzystywane są markowe produkty.

W zestawieniu interakcji w czasie w kategorii Foto (obejmującej m.in. Instagrama i fotoblogi) Carrefour wyraźnie dominuje w okresie 22 – 28 sierpnia, czyli tuż przed rozpoczęciem roku szkolnego: wtedy, kiedy młodzież i rodzice gorączkowo uzupełniają szkolne wyprawki.

W III kwartale 2016 najwięcej przychylnych wpisów, artykułów i komentarzy pojawiło się na temat sklepów Carrefour oraz Intermarche.

Co ciekawe poza informacjami o promocjach i okazjach zakupowych, internauci chętnie dzielili się opiniami na temat… pracowników danej sieci. Chodzi tu m.in. o facebookowe strony typu „spotted”. „Chciałbym serdecznie pozdrowić Pana z Intermarche siedzącego dziś na kasie za miłą i przyjemną obsługę. Oraz za czytanie przez mikrofon aż ciarki przechodzą za miły i spokojny głos. Serdecznie Pana Pozdrawiam” – pisze internautka z Radomska.

Biedronka ponownie zaskarbiła sobie sympatię młodzieży wprowadzając do wrześniowej oferty płyty znanych wokalistów i zespołów w korzystnych cenach: „moje szczęście do kupowania płyt w biedronce - zawsze są akurat te, które chcę kupić” – cieszy się internautka.

Marka Lidl wyjątkowo często pojawiała się w rozmowach na temat dziennikarki TVN Doroty Wellman, która na przełomie września i października poparła „czarny protest” i ogólnopolski strajk kobiet – akcje wyrażające sprzeciw wobec zaostrzenia ustawy antyaborcyjnej. Podczas gdy wypowiedzi dziennikarki oburzyły część użytkowników mediów społecznościowych (co zaowocowało m.in. hasztagiem #NieKupujewLidlu), inni komentatorzy wzięli Dorotę Wellman w obronę.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,98

  • Śr

    4,77

  • Min

    3,32

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9231

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.