Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Biedronka najpopularniejszą w mediach siecią handlową

Autor: Instytut Monitorowania Mediów 19 marca 2013 09:40

Luty 2013 roku w internecie należał do Biedronki, w prasie zaś do Tesco. Największe znaczenie w całości miały jednak głosy z mediów społecznościowych, dlatego w ostatecznym rozrachunku popularności medialnej na pierwszym miejscu znalazła się Biedronka, na drugim zaś Tesco. Trzeci miejsce należało do Lidla - wynika z danych Instytutu Monitorowania Mediów.

Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował wydatki reklamowe wybranych sieci handlowych (na podstawie danych admonit). Raport zawiera dane dotyczące zarówno działalności reklamowej- prezentuje ich wydatki związane z emisją reklam w prasie, radiu i telewizji, jak i niekomercyjnej obecności w mediach - w niesponsorowanych artykułach prasowych i internetowych oraz wypowiedziach użytkowników mediów społecznościowych.

Pierwsza trójka najczęściej pojawiających się w mediach sieci spożywczych pokazuje, jak wydatki reklamowe mijają się niekiedy z popularnością. W lutym najwięcej napisano w prasie i internecie o Biedronce i Tesco, które w porównaniu z ostatnim na podium Lidlem, zainwestowały w emisję reklam znacznie mniej.

W najnowszej kampanii Biedronki pojawił się Daniel Olbrychski - w spotach nacisk położony jest na polskość produktów oferowanych przez tę sieć, a aktor najwyraźniej ma być tej polskości gwarantem. Portale internetowe i prasa mówią przeważnie o „zaskoczeniu" taką decyzją zawodową Olbrychskiego, tabloidy wspominają o „rozmienianiu się na drobne", internauci w mediach społecznościowych w opiniach są radykalni i rzadko przychylni.

Jednak kampania, która ruszyła 21 lutego, nie wiąże się ani ze znacznie większymi niż w pozostałe dni lutego wydatkami reklamowymi, ani ze wzrostem popularności w mediach.

Wystarczy porównanie popularności dyskontu w mediach z dwóch miesięcy - najwięcej publikacji wygenerowały informacje o planie utworzenia Biedronki w warszawskim kinie Femina. Przez wielu internautów zostało to uznane za zamach na świętość - podobny wydźwięk miały komentarze na temat zaangażowania Daniela Olbrychskiego w promocję dyskontu.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,99

  • Śr

    5,17

  • Min

    2,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9562

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 565497

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.